Kan het zijn dat schoenmaten met de tijd veranderen?

Ik heb sinds jaren dezelfde schoenmaat, maar ik krijg steeds vaker het idee dat schoenmaten van online bestelde schoenen mij niet passen. Zo moet ik morgen alweer 2 paar schoenen van Zalando retourneren omdat ze echt veel te klein zijn... Kan het zijn dat schoenmaten veranderen, omdat we bijvoorbeeld als populatie steeds grotere voeten krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
2.5K

Het beste antwoord

Naar mijn weten kan dat zeker, want mijn moeder had vroeger 36 en nu 38.

Ook vallen sommige schoenen krap qua lengte of breedte. Dat merk ik met mijn werk schoenen. De ene maat 42 is goed en de andere weer wat aan de grote kant. Ook kan het zijn dat de maat gemeten is in een andere eenheid en omgezet naar de Europese maat die het dichtste bij ligt.

Kijk anders is naar het tabelletje die ik als bron heb ingevuld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan zeker. Tot je 21ste kan het nog groeien. Daarna kan het opzwellen, ook als je aankomt kan dat veranderen. En je knokkels(botjes) beginnen meer uit te steken(zie in eigen omgeving hoe dat gaat). dan is het ook maatje groteren uiteraard kan dat ook een beetje van merk afhangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk dat het niet door de schoenen komt, maar door jouw voeten. In de loop van de tijd gaan je voeten iets uitzakken en worden daardoor groter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
klopt!
Zeker weten. Ik heb na elke zwangerschap 1 maatje erbij gekregen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
En hoe vaak is dat dan geweest? Ben je van maat 38 naar maat 43 gegaan?