Kun je zelf metaal plaatjes bewerken voor bijv. aan kettingen?

Het hoeft niet zo ingewikkeld te zijn als op de foto maar zou je uit zilver plaatjes ( weet niet of die bestaan) sieraden vormpjes kunnen halen, het hoeft niet echt zilver te zijn, maar ik weet niet wat er mooi uitziet.
zodat je bijvoorbeeld een metaalhartje hebt die je dan aan een armband of ketting kunt doen?
ik heb niet bepaald veel gereedschap,
maar zou het bijv. mogelijk met een scherp mesje vormpjes eruit te snijden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (1)

Het beste zou zijn om te kijken of er bij jou in de buurt een cursus edelsmeden wordt gegeven en je hiervoor aanmelden. Hier leer je hoe je dat moet doen.

Met een mesje is snijden niet mogelijk. Vaak worden figuurtjes gezaagd of gestanst. Zilveren vierkante of rechthoekige plaatjes kan je kopen bij http://www.bijoumoderne.nl, maar helaas heb je daar wel een kvk nummer voor nodig. Aangezien het een groothandel is voor juweliers en edelsmeden. Misschien heb je iemand met een kvk in de buurt.

Wat je beter zou kunnen doen is beginnen te oefenen met messing of koper. Maar ook dat moet gezaagd en gevijlt worden. Dat is goedkoper en kan je oefenen. Dit kan je zonder kvk kopen bij

http://www.conrad.nl/ce/nl/overview/1201080/Metalen-platen;jsessionid=C673FB82596EAB4A8EEFCC7E71F980B7.ASTPCCP18

De cursus is erg leuk en je leert heel veel. Zo kan je straks zelf de mooiste dingen maken. Wellicht niet het antwoord waar je op gehoopt had, maarje hebt wat kennis en gereedschap nodig om zoiets te kunnen maken.

Succes!

Toegevoegd na 31 minuten:
Toevallig kreeg ik net nadat ik je geantwoord had mijn wekelijkse mail van Jewelrymakingdaily.com. Hier wordt een dremel gebruikt. Misschien heb je wat aan dit artikel als extra toevoeging op mijn antwoord.

http://www.jewelrymakingdaily.com/blogs/daily/archive/2012/09/05/ode-to-the-dremel-make-a-pendant-with-texture-and-rivets-no-soldering-required.aspx