Hoe kan ik het beste mijn haar fohnen?

Ik heb half lang haar met slag. Als het fohn dan zit het prima, doe er mousse in, maar na 10 min kakt het altijd in bij mij. Is er een tip hoe beste model kan fohnen? Is het handig om eerste de onderkant te fohnen en dan pas de bovenkant?

Toegevoegd na 51 minuten:
nee ik heb geen dik en zwaar haar maar fijn maar veel haar.

Toegevoegd na 2 uur:
Kan ik het het beste met een borstel fohnen of hoe doe ik dat met mijn slagen?? Want die krijgen toch de overhand. Ook als ik zweet dan zit het er zo weer in.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
1.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Doe je die mousse er vóór of na het föhnen in?

Antwoorden (7)

Laag na laag, van onder naar boven geeft bij mij het beste resultaat. De föhn niet te warm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk is je haar zwaar en dik, waardoor het snel inzakt. Om een langduriger resultaat te krijgen zul je je moeten wenden tot zwaardere middelen. Dus gebruik een betere mouse (professioneel) of een lak. Wat bij mij goed werkt is wax voor het föhnen opbrengen en dan föhnen.

Wat ook helpt is bij de kapper de volgende keer je lagen er beter in te laten knippen of het te laten uitdunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met je hoofd ondersteboven hangen, en dan aan de onderkant beginnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gebruik best een stijltang enja doe het per lok van beneden naar boven veel succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik neem aan dat je je haar stijl wilt hebben. Het beste kun je je haar gewoon droog fohnen met een beetje mousse. Daarna nog even stylen met de stijltang. Spuit voor het stijlen van een lok even wat haarspray. Niet schrikken als er rook vanaf komt dat is het verdampen van de spray maar het blijft wel goed zitten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alleen een mousse erin doen van tevoren is genoeg. (als er ook een hittebeschermer inzit tenminste)
Haarlak moet je altijd achteraf doen, dit spul is niet bedoeld, en er ook niet tegen bestand om verhit te worden. Als de lak nog vochtig is, komt er inderdaad damp vanaf, de stijltang is boven de 100graden en dan ben je je haar dus aan het koken.
Als je een goede stijltang hebt en een goede versteviging met hittebeschermer, blijft het echt wel zitten.
Goed advies, behalve de haarlak vooraf dan.... :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Föhn je haar van onder naar boven...zet dus je lange boven laag vast met klemmen, zodat je de ruimte hebt om de onderkant te fohnen. Als je de onderste laag hebt geföhnd pak je een nieuw deel van de bovenlaag en ga je deze föhnen. Voor meer volume.....zet in je geföhnde plukken een grove kleefroller (deze blijft vanzelf vast zitten in je haar)zet in elke gefohnde pluk een roller totdat je hele hoofd vol zit met rollers. Spray daar dan wat haarspray overheen en laat dit afkoelen/uitharden +- 20min.
Vervolgens haal je de rollers er voorzichtig uit en borstel je je haar met je handen in model. Succes!
www.jackybarber.nl
Eerst mousse er in en dan fohnen dit zorg meer voor volume.
Wel onder het fohnen met een borstel het model er in kamen wat je graag zou willen zien.
In ieder geval succes met het uitproberen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een precies stijle look, stijltang gebruiken. Je kunt ook een speciale borstel kopen met haartjes en dan borstelen + fohnen tegelijk. Voor meer volume moet je je haar ondersteboven fohnen. Je kunt ook een volume hairspray gebruiken. Na het fohnen je haar insprayen met haarspray (voor meer volume ondersteboven sprayen). Je kunt ook een wax proberen, maar daar word je haar wel vettig van. Fohnen blijft niet altijd lang zitten, zakt bij de meeste wel in.. Misschien is het handig om gewoon een extra sterke hairspray te gebruiken.