Hoe lang duurt het voordat een piercing dichtgroeit?

Hoe lang duurt het voordat een oorpiercing, bovenin het oor, dichtgroeit? Ik wil graag weten hoe lang ik zo'n piercing uit mijn oor kan laten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Huid
35.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier is geen antwoord op te geven, ligt eraan hoelang de piercing erin zit en dan nog is dat per persoon verschillend...

Het beste antwoord

Oor piercing (oorpiercing)
Een oor piercing is niet zo gevoelig.
Je kunt in je oor heel veel piercings plaatsen maar je kunt grofweg spreken van 2 soorten oorpiercings:1-oorlel en 2-kraakbeen.
We spreken hier natuurlijk nog steeds over piercen maar als het de oorlel betreft dan zou je die ook mogen schieten de genezing hiervan is meestal erg makkelijk, het piercen van de oorlel is toch echt een stuk subtieler. Schieten mag dus niet in het kraakbeen.
Kraakbeen mag alleen gepierced worden.
De genezing van een oor piercing in het kraakbeen moet je heel zorgvuldig behandelen, deze loopt meestal heel langzaam.
Algemene geneestijd Oorlel: 6 tot9 weken.
Algemene geneestijd Kraakbeen oor: 3 tot 9 maanden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mij groeit een piercing nooit helemaal dicht.
Ik heb al jaren geen piercings meer in maar kan ze nog wel door het gaatje prikken, die is dan nog open.
Soms lukt dat nog na 5 jaar.