hoe heet die nieuwe "trend" voor 2de hands spullen ?

Een tijdje geleden zag ik dat op TV dat deze trend in zweden of finland ??? erg populair was
het werkte zo:
in de stad is dan een winkelpand waar je zeg maar een stelling kon huren waar je goeie 2dehands spullen kon stallen
en de verkoper daar verkoopt het dan voor je int het geld
en neemt er een kleine percentage van samen met de
huur van de stellage
je kon een stellage huren voor enkele weken of maanden etc
Daar kon je dan zeg maar je kleren en andere goeie 2dehands spullen verkopen.
en alles wat niet verkocht kon je eventueel weer terug meenemen o.i.d
het had een speciale naam
zijn er al winkel in Nederland die zo werken ???
volgens de TV wel maar dat weet ik niet meer precies ?

11 jaar geleden
in: Mode
1.7K

Antwoorden (4)

Bedoel je een guerilla store of pop-up store? Dat is het tijdelijk gebruiken van winkelruimte die anders leeg zou staan, om na een paar maanden weer te verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
capthavoc
11 jaar geleden
van deze had ik ook nog niet gehoord maar nee
in de winkelvorm die ik bedoel
kun je zeg maar als particulier persoon alleen een stelling huren voor een korte tijd.
dus niet de hele winkel (als zou je in principe de hele winkel kunnen huren ;) maar goed dat is theorie De eigenaar van de zaak zorgt verder voor de verkoop etc
en eventueel de aankleding e.d
het gaat dan denk ik wel om 2e hands spullen die van betere kwaliteit gaat dan wat je doorgaans op een vlooienmarkt aantreft.
Exchange Your Wardrobe Concept

Is ook te lezen in onderstaande link, wel even scrollen daar aangekomen.

http://www.amstelveenweb.com/fotodisp&fotodisp=1768
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb op google gekeken naar"Exchange Your Wardrobe Concept"en zag dat dit alleen om merkkleding enzo is.
Ik ben wel benieuwd of capthavoc dit bedoeld, had het inderdaad wel over "goede" de 2e hands spullen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij nader inzien, capthavoc heeft het ook over andere spullen, dus buiten kleding. Daar ga ik dus al de mist in want een wardrobe is toch echt een kledingkast, al gooien sommige mensen er van alles in.
capthavoc
11 jaar geleden
Voor zover ik had begrepen ging het niet uitsluitend om kleding en schoenen maar dit komt wel in de buurt. Wat ik me wel duidelijk herinner dat het in een scandinavisch land (finland? ) heel gwoon was ?
het was een tijdje geleden op TV
maar weet niet meer waar of welke zender
Ja die zijn er, alleen van huur van een stellage heb ik nog nooit gehoord.
En ook niet van een klein percentage.
40 tot 60% is normaal.
Dan vind ik dat je de meeste spullen beter zelf op marktplaats kan verkopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedoel je "vintage" de trend naar mode van voorgaande generaties ? zoals de fifties of sixties van de vorige eeuw ?
deze mode is te vinden in 2de hands winkeltjes, waar ze tegen een percentage jouw kleding willen verkopen, mits het uiteraard schoon, maar ook kwalitatief goed is.