Hoe krijg ik mijn gevouwen hoed weer kreukvrij?

Onlangs was ik op vakantie geweest en nam ik mijn hoed mee. Ik vergat hem mee terug te nemen, dus hij werd opgestuurd, samen met mijn jas en tas en nog heel wat spullen, in een doos.. Een hele volle doos! Hij heeft er denk ik wel zo'n dikke twee weken ingezeten en nu is die helemaal gekreukt! Als ik hem op zet, dan vouwt een 'flapje' zo naar beneden, geen gezicht. Hoe kan ik hem weer kreukvrij krijgen?
Zie mijn afbeelding!

Toegevoegd na 3 minuten:
Hè... Ik had twee afbeeldingen toegevoegd maar nu staan ze hier niet bij? Het is iig een soort van strohoed..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
8.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha, waar was jij met je gedachten dan? Een volle doos met spullen?

Het beste antwoord

Stomen.
Naar en stomerij brengen of een hoedenwinkel, als die nog bij je in de buurt is.
Maar met stomen en dan weer in model vouwen kom je altijd een heel eind.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er bestaan strooien hoeden die heel veel geld kosten. Aannemende dat hiervan geen sprake is, kan je hem zelf voorzichtig met stoom erop handmatig opnieuw vormen. De stevigheid kan je terugbrengen met haarlak. De hoed moet dan wel droog zijn.