Ik ga voor het eerst paard rijden in de vakantie, wat voor kleding kan ik daarbij het beste dragen ?

ik ga in de vakantie voor het eerst paard rijden, ik vroeg mij af wat voor kleding kan ik het beste dragen tijdens het paard rijden ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
8.9K

Het beste antwoord

Een trainingsbroek kan ook, maar dan niet zo'n gladde en een tshirt of trui ligt een beetje aan of je binnen of buiten gaat. En denk bij je laarzen/schoenen er aan dat er niks scherps aanzit. Ook moet je denken aan een cap, die kun je zelf kopen maar kan je vaak ook bij de manege huren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of lenen*
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor het geven van een deskundig antwoord,
je gaf aan dat ik een cap moet dragen om mijn hoofd te beschermen.

Andere antwoorden (5)

Een spijkerbroek en een t-shirt of sweater is prima om te paardrijden, draag in ieder geval iets wat niet te strak zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een spijkerbroek is af te raden ivm de naden die lelijke schuurplekken thv je knieën kunnen geven. Ik zou voor een tientje op marktplaats een tweedehands rijbroek kopen. Misschien bevalt het rijden je zo goed dat je gelijk les gaat nemen. Draag stevige schoenen met een gladde zool en een hak.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Idd geen spijkerbroek! Auwwww
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik raad aan een broek te kiezen, die geen dubbele naad heeft aan de binnenkant. Toen ik ging veedrijven in de Canada had ik twee stretch-spijkerbroeken mee met de dubbele naad aan de buitenkant, en de dunne naad aan de binnenkant, en dat ging prima.
Je kan een tweede hands rijbroek kopen op marktplaats of ergens anders. Maar je kan ook een legging aandoen. Een spijkerbroek kan ook maar dan heb je wel meer kansd op schuren. Het maakt niet echt uit wat voor shirt je aan doet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Paardrijbroek is echt aan te raden, anders krijg je waarschijnlijk last van schuurplekken. Paardrijdlaarzen met sokken tot over je broek. Sport BH is fijn. Shirt is afhankelijk van het weer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je alleen in je vakantie gaat paardrijden, hoef je echt niet een dure paardrijbroek etc te kopen, zoals sommige je in hun antwoord wel aanraden!!! Dat is zelfs als je hem tweedehands koopt zonde van het geld voor een paar keer paardrijden (als je blijft paardrijden na je vakantie is het een ander verhaal. Maar voor die paar keer in je vakantie is het echt niet nodig!!!)

Wat heb je dan wel nodig?

- Schoenen met een hak! Ga niet op sportschoenen, gympisch, ballerina's etc rijden. Je voet kan dan namelijk door de beugel schieten en dat kan gevaarlijk zijn. Je hoeft natuurlijk ook geen hoge hak als bij pumps of zo, maar gewoon een mooi klein hakje zoals hier: http://www.google.nl/imgres?q=jodhpurs&um=1&hl=nl&biw=1280&bih=630&tbm=isch&tbnid=-x1Yf9MDgp_z_M:&imgrefurl=http://www.mannennieuws.nl/%3Fp%3D208&docid=GH8mvCyvMG0jAM&imgurl=http://www.mannennieuws.nl/wp-content/uploads/2009/12/jodhpurs_vanBommel.jpg&w=2047&h=1535&ei=TLrhT-vdFNDb8QPa-NH8Aw&zoom=1&iact=hc&vpx=951&vpy=323&dur=1303&hovh=194&hovw=259&tx=80&ty=116&sig=105350507972605724512&page=2&tbnh=128&tbnw=190&start=24&ndsp=34&ved=1t:429,r:33,s:24,i:248 Deze zijn dan wel specifiek voor paardrijden, maar het is even een voorbeeld van het soort hak. Vaak zijn regenlaarzen en zo (als je die hebt) ook heel geschikt

- Een strakke broek. Leggings zijn ideaal, maar als je dat niet hebt kan een strakke spijkerbroek bijvoorbeeld ook. Kies je broek die het meest strak om je been zit maar waar je nog vrij in kan bewegen. Broeken die niet strak om je been zitten gaan namelijk dubbel zitten tussen je been en je zadel en dat gaat schuren! Daar krijg je schuur- en schaafwonden van op je benen, erg pijnlijk.

- Huur of leen een goed passende cap! Bijna bij elke manege kan dat wel. Al is het paard nog zo braaf, en al doet ie nóóit wat, het BLIJVEN DIEREN! Ze kunnen altijd schrikken. Bovendien hoeft vallen helemaal niet aan het paard te liggen. Jij kan ook uit evenwicht raken, je hoofd stoten aan een laaghangende tak (als je buiten rijd) of ineens een beroerte krijgen...Uiteraard ga je er niet van uit, en het kan. En geloof me: het laatste wat je wil is van je paard vallen zonder cap op! Het huren van een cap is dus het állerbelangrijkste voor je veiligheid!!!

Geniet ervan de wereld vanaf het mooiste punt te bekijken: vanaf de rug van een paard :-)
Veel plezier!!!