Hoe kun je op een Anita lijken?

Er is een feest met het thema 'Sjonnie en Anita', ik ben een vrouw dus ik zal verkleed moeten komen als een Anita.. Volgens mij wordt er meer een Ma Flodder bedoeld, dus ik ga het liefst als haar. Alleen ik heb niet zo'n figuur als Ma Flodder. Ik ben slank en lijk meer op Kees. Hoe kan ik toch op Ma Flodder gaan lijken in een bloemetjesjurk? Ik heb een lelijke vormloze bloemenjurk maar als ik die aantrek, is het eigenlijk nog steeds hartstikke leuk. Iemand andere kledingtips? (geen vullingen, kussens etc gebruiken)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Mode
6.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Anitah kan ook een felgekleurd glimtrainingspak aan hebben en haar hoogblonde haar strak achterover in een staart als een 'gabbertje'. Enorme fout gouden oorbellen in haar oren en flink wat make-up en je bent haar.
Edraket
11 jaar geleden
http://www.google.nl/imgres?q=jhonny+anita&um=1&hl=nl&biw=1600&bih=805&tbm=isch&tbnid=-whwbZmcR3RUjM:&imgrefurl=http://partyflock.nl/topic/1078559:Panorama_1_Januari_Het_Ultieme_Johnny_and_Anita_Festijn.html&docid=hVeZkyjGfEpJSM&imgurl=http://www.typetje.nl/uploads/lightboxImage_titel_58b1d5f4124daa0b4bd1b57a601e9fa6.jpg&w=252&h=400&ei=s2DIT6WwM8GH0AXc89mvAQ&zoom=1&iact=hc&vpx=180&vpy=211&dur=28&hovh=283&hovw=178&tx=89&ty=155&sig=112322962718672817749&page=1&tbnh=142&tbnw=102&start=0&ndsp=34&ved=1t:429,r:25,s:0,i:123

Het beste antwoord

Anita in dit geval komt niet overeen met ma flodder. Anita is een vrouw die zich (voor haar doen) sexy/stoer kleed en optut. Ma flodder is iemand die haar jurk 1x in de 4 maanden wast en niets om haar uiterlijk geeft, in tegenstelling tot anita.

Blond haar is een must. Zorg dat je kuif hoog staat en de rest strak achterover gekamt in een staartje zit. Veel make up zoals, rode lippenstift, mascara, enz enz, zodat het lijkt alsof je naar een veel belovende uitgaansgelegenheid gaat. Dan een wit/roze blouse die niet over de navel valt en zo dicht mogelijk onder de borsten eindigd. Een heel kort (spijker) rokje of broekje en daaronder laarzen of iets anders hips.

Eigenlijk is een anita dus een net opgemaakte/geklede achtig persoon, die haar eigen net als ma flodder gedraagt, maar haar eigen wel "net" kleed.

Sommige mensen associeren anita met een aso, anderen met een prostituee en weer anderen met een extravert werkeloos lagergeschoold problemenkind :p het is maar net hoe je het ziet ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik ken vrij veel "anita's", de meeste zijn best normale mensen. Het feit dat ze in woonwagens wonen en andere normen en waarden hanteren maakt hun 'asociaal'.
Wel zijn ze niet op hun mondje gevallen. Dit vind ik niet asociaal, eerder juist sociaal.
Maar natuurlijk zoek jij de stereotiepe Anita.

Zoals mijn voorganger al zei, anita is geen ma flodder. Anita is een (voor zichzelf) verzorgende vrouw, dat overdrijft in alles. Alles dat je normaal ook zou doen met je uiterlijk, doe ju nu overdreven. Dikke goudkleurige oorbellen, ketting, veel ringen, haar strak in model, korte rokjes flinke hakken.
Make-up zet je er dik en opvallend op. En om het helemaal af te maken kun je ook je huid nog tan sprayen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Anita's die wij kennen dragen een housepak of australian trainingspak en dragen daaronder Nike Air schoenen. Een gouden kettinkje met daar aan je naam :-)
Lang blond haar aan de achterkant opgeschoren. Met kuif idd. Oogpotlood rondom de ogen. Sigaretje erbij... Leuk thema!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik dan voor me zie is te bruin, te blond, gouden ketting mèt naamplaatje, te kort en te strak jurkje met het liefst een dierenprint, kauwgum kauwend, soms ook nog zo'n driekwart legging en als je dan ook nog gaat praten gooi er dan ook nog maar een flink plat dialect tegenaan. Voor enige inspiratie ook nog wat foto's opgezocht van een Sjonnie & Anita party.