Waarom is een pyjama in de huiskamer warmer dan je normale bovenkleding maar in een koudere ruimte net andersom?

Ik heb nu dan een pyjama aan van 90% polyesther en 10% katoen, maar het valt bij een andere stoffencombinatie ook op, zeker nu met de kou.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1K

Het beste antwoord

Omdat de warmte van je huiskamer makkelijker doordringt op je lijf. Immers, de stof is dunner dan normale bovenkleding. In koude ruimtes dringt de kou makkelijker door je pyjamastof.

Toegevoegd na 59 seconden:
Zo simpel is het. Ervaar dat zelf ook altijd zo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reactie van een ervaringsdeskundige is natuurlijk het beste als die ervaring overeenkomt met die van jezelf.

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat dat in je hoofd zit.
Je voelt je lekker,dus warmer.
12 jaar geleden
Een pyjama zit lekker comfortabel en ruim om het lichaam. Zolang je er lekker mee op de bank zit, verwarm je alle lucht in die ruimte in je pyjama, wat aangenaam aanvoelt.
Zodra je er mee gaat bewegen, of zelfs buiten zou komen, gaat het doorwaaien en is alle opgewarmde lucht weg.
Normale kleding zit minder ruim en "waait minder snel door". Handig dus als je er in beweegt, en je naar buiten gaat.