Kan ik mijn jeans wassen op 60 graden?

Ik heb recent een paar jeans gekocht die in de lengte iets te lang zijn. Ik vroeg me af of ik ze korter kan krijgen door ze heet te wassen en daarna in de wasdroger te gooien. Ben alleen bang dat er kleur verloren gaat door het hete water, maar heb hier eigenlijk geen ervaring mee of verstand van.

Ik hoor graag de reacties, alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
23.8K

Antwoorden (4)

ja hoor dat kan heel goed, was de broek binnenste buiten dan blijft de kleur ook langer mooi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De broekspijpen inkorten is de enige juiste manier.
Met op hoge temperatuur wassen en daarna de jeans in de wasdroger te doen heeft u grote kans dat u de jeans niet meer past. Deze krimpen wel maar worden niet korter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt, worden wel kleiner, maar niet korter, heb het ook eens geprobeerd.
Dat kan en je hebt zeker kans, dat de pijpen ook korter worden.... maar je weet niet hoeveel. Dat kan ook 10 cm zijn. Dit heb ik een keer uitgeprobeerd met een lap spijkerstof.
Dat is dus niet dat "iets" korter zoals jij wilt.
Bovendien kan ook de band van de broek krimpen, omdat ze die vaak maken uit de lengte van de stof.
Spijkerstof krimpt in de lengte van de stof, vandaar. Dus dan krijg je de bovenkant van de broek niet meer dicht.
Broeken altijd binnenstebuiten wassen, dan blijft de kleur het langste mooi.

Dus voor een volledig antwoord: ja het kan, maar als je een beetje krimp wilt, dan is het niet aan te raden! Beter is om de broek korter te maken door te knippen en te naaien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, gewoon je broek altijd binnenste buiten in de wasmachine op 60 graden. Goedkoopste vloeibare wasmiddel wat er is (en daar de helft van gebruiken van wat er op de verpakking staat), inderdaad (schoonmaak)azijn als wasverzachter en dat is alles! Daarna, kan hij gewoon de droger in, als je die hebt; Temperatuur laag/kastdroog. Je legt of hangt hem dan keurig in de kast zonder te strijken. Krimpen kan hij alleen de 1e keer in de droger en alleen in de lengte.

Succes!!