Is ieder meisje gericht op haar uiterlijk en dan vooral m.b.t make-up?

Je ziet hier onwijse verschillen in. Nu ben ik wel benieuwd waar die verschillen vandaan komen. Waarom draagt het ene meisje zowat een masker en vindt dat ook mooi en heeft de ander alleen al genoeg aan een dun laagje mascara?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (9)

Nee, al gaan ze wel bijna allemaal door die fase. En sommige vrouwen blijven er zelfs hun hele leven in hangen. Ik denk dat dat met onzekerheid te maken heeft. Zelf gebruik ik al sinds mijn 19e geen make-up meer ; 't is tenslotte allemaal maar vieze troep, kost klauwen vol geld, en zelf zie je het het meest. En..hoe meer makeup je gebruikt, hoe meer je nodig hebt. Mijn huid heeft ook wel 3 maanden nodig gehad om weer dermate te herstellen dat ik echt zonder make-up ook de deur uit kon.

Toegevoegd na 1 minuut:
Okee, voor een feest of speciale gelegenheid wil ik me nog wel eens optutten, maar ik heb geen laag plamuur nodig om naar de supermarkt of het schoolplein te gaan hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee...

Dit meisje in ieder geval niet...

Heb wel wat belangrijkers te doen in mijn leven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat was ik nog vergeten ; kost nog tijd ook ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies... En tijd is geld he;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Starbless: Maar waarom vind je het niet belangrijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Biertje: Omdat ik een groot stuk ongeduld heb en ik een paar keer met een potloot in mijn oog heb gezeten. En voordat ik het vergeet. Ik heb altijd ruzie met mijn make-up. Dus zolang het niet op hoeft laat ik het ook lekker in mijn toiletkast liggen... Weet je nu genoeg?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nu is het stukken duidelijker idd.
Nee, ik gebruik ook geen make-up. Alleen bij speciale gelegenheden gebruik ik een klein beetje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, niet ieder meisje is gericht op haar uiterlijk en/of make-up.

Veel meisjes die de deur niet uitgaan zonder de complete inhoud van een make-up doos op hun gezicht te smeren, zijn vaak onzekere meisjes. Dit ontstaat uiteraard voornamelijk in de puberteit, aangezien iedereen zich dan vaak onzeker voelt.
Door het gebruik van make-up wordt, ook veel door vriendinnen, "geleerd" dat je er dan "bij hoort" en mooi bent. Ook letten deze meisjes zoveel op zichzelf dat zij ieder detail als iets negatiefs zien en zichzelf dan heel lelijk vinden. Via het 'masker' van make-up gaan zij zich mooi voelen, wat vaak juist maakt dat zij er minder mooi uit zien.

Andere meisjes zijn minder onzeker, of kunnen het simpelweg niet schelen, of zijn wel degelijk onzeker maar verschuilen zich niet achter zo'n masker.
Zij gebruiken geen make-up of leuken zich enkel op voor een feestje met een beetje mascara om bijvoorbeeld alleen hun mooie details beter uit te laten komen.

Meisjes verschillen hierin omdat ieder mens nu eenmaal uniek is... Simpel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, anderen zijn gericht op haar uiterlijk, daarom smeert ze zich zo in met allerlei spulletjes...

Als die anderen gericht waren op haar innerlijk, dan hoefde ze dat helemaal niet...

Dan dan weet je wel waar de klepel slaat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Dan weet je wel waar de klepel slaat?'
Rare manier om deze uitdrukking te gebruiken... :)
Nee hoor, dit meisje niet, nooit geweest ook. Vroeger had ik een vriendinnetje die zich helemaal vol smeerde, ik snapte daar niets van. Tegenwoordig gebruik ik alleen mascara en lippenstift en eerlijk gezegd alleen omda tik dan merk dat ik veel meer aandacht krijg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, sommige wel, sommige niet. Ik persoonlijk niet, maar ik ken ook mensen die een heleboel gebruiken.

De meeste mensen, die het elke dag gebruiken, gebruiken het omdat ze onzeker zijn. Mensen die het alleen voor een feest doen, doen het meestal om op te vallen: Anders dan normaal, dus je valt op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, zeker niet. Er zijn genoeg meisjes die nooit make-up gebruiken. Mijn zusje gebruikt zeer veel cremes, zalfjes en make-up om er op haar best uit te kunnen zien. Ik niet, ik zie er van nature al goed uit ;-) grapje hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gebruik wel make-up, maar geen lagen plamuursel op mijn gezicht.

Maar vooral in de winter kan ik wel wat gebruiken, omdat ik altijd heel bleek wordt- beetje rouge om m'n wangen wat kleur te geven en wat oogschaduw & mascara. Soms gebruik ik een plaatselijk wat concealer om kleine vlekjes weg te werken of heel donkere wallen.
Als ik uit ga, dan doe ik soms wat lippenstift op(die er altijd weer heel snel af is) en oogpotlood om mijn ogen nog meer te accentueren.

In de zomer gebruik bijna alleen maar mascara/ oogpotlood.

Ik ben dol op cremetjes, make-upspullen en geurtjes etc. Misschien omdat ik een meisje ben? :)
Ik heb gelukkig een prima huid en ik onderhoud mijn gezicht wel goed, door goed te verzorgen en schoon te maken elke avond.
Ik geef er overigens niet veel geld aan uit- dat vind ik niet nodig. Ik heb het geluk dat ik in de reclame en pr werk, dus ik krijg veel producten voor niks!

Ik vind mezelf enigzins ijdel, maar wel op het redelijke af. Ik kijk niet in elke spiegel of ruit om mijn looks te controleren.
Maar ik vind uiterlijke verzorging fijn en ik voel me er inderdaad zekerder door. Maar dat heeft overigens niets te maken met innerlijke onzekerheid of dat ik mezelf niet mooi genoeg vind.

Bij sommige vrouwen is het inderdaad vreselijk overdreven en dan begrijp ik niet wat zij zelf zien als ze in de spiegel kijken... Maar goed, beauty is in the eye of the beholder... Dus daar zullen altijd de meningen over verschillen.