wat kost een dementerende in een verzorgingstehuis en wie betaald dat.? eigen bijdrage weet ik al

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Het beste antwoord

Er zijn twee soorten verzorgingshuizen: regulier en particulier.

■Een regulier verzorgingshuis wordt deels betaald door de overheid vanuit de AWBZ.
■Een particulier verzorgingshuis krijgt geen geld van de overheid.

Kosten regulier verzorgingshuis
Voor wonen in een regulier verzorgingshuis betaalt u een eigen bijdrage. Hoe hoog de eigen bijdrage is hangt af van uw leeftijd, inkomen en gezinssamenstelling.
Het Centraal Administratie Kantoor (CAK) rekent dit voor u uit.

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/verpleeghuizen-en-verzorgingshuizen/vraag-en-antwoord/welke-hulp-krijg-ik-in-een-verzorgingshuis-en-verpleeghuis-vergoed.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De precieze kosten weet ik niet, wat ik wel weet is, dat de persoon zelf voor de verzorging betaald.
Een deel of de gehele aow en pensioen gaan regelrecht naar het verzorgingstehuis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is inkomens afhankelijk. Je betaald een bijdrage. Verder valt het onder de awbz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn oma's pensioentje ging volledig naar het verzorgingstehuis, dus ik ben wel benieuwd hoe hoog die bijdrage dan is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik niet precies. Maar hoe hoger je inkomen hoe meer je betaald, natuurlijk.
voorderest worden de overige kosten door elke bewoner in Nl betaald (Belastinggeld)