Mijn uggs waren ooit zwart, maar zijn nu een stuk valer geworden, kan ik deze verven? En moet ik ze nog met een speciale creme daarna behandelen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
8.8K

Het beste antwoord

Volgens verschillende mensen op dit forum kun je ze inderdaad verven, en met goed resultaat:
http://forum.ellegirl.nl/showthread.php?t=624421
Even bij de schoenmaker langsgaan, is hun advies.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja, ik deed vroeger niet anders. Die verf is helaas al zo lang nergens meer te krijgen. Verdwenen net als stoffen winkels enz. Winkels vol met garens, bandjes enz. Wol is weer terug want breien is weer hot. Een hele generatie die niks kan. De crisis zal hard aankomen bij deze generatie. Ik ben nog gewend wat het is om te sappelen. Ik naaide zelfs m'n eigen lakens! Alles! Kleding was ook veel orgineler daardoor. En ook m'n eigen geverfde schoenen zagen er te gek uit. Kocht ik heel goedkope en maakte ze speciaal; soms in twee kleuren wat je nu ook weer ziet. Elle Girl zal ook nieuwe adviezen moeten gaan verzinnen......;)

Andere antwoorden (1)

Hangt er natuurlijk heel veel van af of het echte Uggs zijn.

Zo ja, dan eerst dit doen:

Je kan de laars wel afnemen met een spons of doek, zacht deppend op het oppervlak. Een product waarmee je deze laars schoon kunt maken is de ‘Ugg Australia Sheepskin Cleaner and Conditioner’. De naam zegt het al, deze conditioner is speciaal gemaakt om deze laars schoon te houden. Na het schoonmaken kun je de laars zachtjes afspoelen met water. Hierna mag de laars niet uitgewrongen worden. Er moeten papieren doekjes of kranten ingestopt worden die het vocht kunnen absorberen. Daarna moeten ze natuurlijk opdrogen, niet in het zonlicht en zeker niet met een föhn. Na het drogen moeten de laarzen opnieuw geborsteld worden. Hierna kan er eventueel wat speciaal schoenendeodorant in gespoten worden. Als laatste tip moeten de Uggs op een droge plaats bewaard worden

Daarna ga je naar een (echte) schoenmaker en vraag je om lederverf. Natuurlijk neem je je Uggs dan mee,
dan krijg je het beste advies.

Ik verfde vroeger mijn schoenen altijd en regelmatig
in allerlei kleuren, maar ik zie tegenwoordig niet zo
veel schoenenverf meer.
Dus laat je wel goed voorlichten.

Laten verven kan ook, maar is natuurlijk duurder.