Waarvoor gebruik je deze onderdelen van een nagelknipper?

Mijn vraag ik waarvoor je het linker twee onderdelen gebruikt en hoe ze heten.
Ze zitten op deze nagelknipper, zie foto. Die verder alleen bestaat uit die knipper met een nagevijl verwerkt in de hefboom.

Het meest linker daaraan zit een punt, deze is niet scherp, de kromming aan de binnenkant is iets afgeslepen maar ook niet scherp. De haak aan de binnenkant buigt iets naar boven en dan zit er ook nog een stompe punt aan het begin van dat onderdeel.
Het andere onderdeel lijkt op een mes, maar is totaal niet scherp. Wel is een lange zijde geslepen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar is die foto?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat vraag ik mezelf ook af... Ik ben het opnieuw aan het proberen. Excuus! Blijkbaar iets fout gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met die haak lijkt meer op een flesopener.

Het beste antwoord

Wat jij daar hebt, zoals op de foto, is helemaal geen standaard nagelknipper.
Het is zo te zien een variatie op een Zwitsers zakmes of Leatherman.

Een standaard nagelknipper heeft, behalve het knippertje zelf een vijltje met daaraan een puntje. Het puntje gebruik je om vuil onder je nagel vandaan te halen en de vijl uiteraard om te vijlen. Zie op de afbeelding hieronder hoe de standaard nagelknipper er uit 'hoort' te zien.

De extra onderdelen aan jouw nagelknipper lijken met een blikopener / kroonkrukopener en een zakmesje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meest complete antwoord tot nu toe. Eén van de onderdelen is namelijk (tevens) een blikopener. Overigens hebben beide nageltangen een verkeerde, want holle bek. Die hoort bol te zijn om stukjes van je nagels te 'knabbelen'. Zeker bij die grote exemplaren voor teennagels is dat wenselijk maar ik vind het bij vingernagels ook een stuk prettiger knippen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (4)

Met de haak kun je vuil onder je nagels verwijderen.

Ik zie trouwens geen foto.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Eeen flessenopener en een mesje om je fruit te schillen.
12 jaar geleden
met de haak maak je je nagels inderdaad aan de onderkant schoon, terwijl je met dat andere ding je flesje bier opent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik het om na een voetbad de nagelriem en zijkanten van de nagels te reinigen, alsook onder de nagel. (er komt wat los dan hoor)
Ook kan je er een flesje bier/frisdrank mee openen