Hoe kan ik het verslijten van mijn broeken tegengaan?

Ik heb het vooral over mijn spijkerbroeken, en met name de treggings die dus wat dunner zijn. Aan de binnenkant van de dijbeen verslijten deze broeken al heel gauw, dus vraag ik mij af hoe ik dit kan voorkomen of in ieder geval verminderen en uitstellen? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen, want heb al heel wat leuke broeken hierdoor weggedaan.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
23.7K

Antwoorden (6)

Je kunt ze alleen behoeden voor slijtage door ze niet te dragen. Als de stof wat dunner is dan normaal is het logisch dat ze sneller slijten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien moet je eens een ander merk spijkerbroek proberen of een iets ander model.

Misschien ook draag je heel strakke modellen waarbij slijtage eerder kan optreden, namelijk doordat de stof strakker zit schuurt het eerder tegen elkaar of tegen bijv. een fietszadel.
12 jaar geleden
Misschien helpt het een beetje als je een lange onderbroek of een pyjamabroek er onder draagt.

Toegevoegd na 1 minuut:
of een wijder model kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb deze situatie dus ook. bij mijn dijbenen en kruis scheurt het soms of wordt de stof dunner. Dit komt voornamelijk door (iets) te strakke modellen te dragen.

Om het in myn situatie te verminderen draag ik mijn broeken nu iets lager dan valt het heel erg mee! Ook kan je je broeken minder vaak wassen. Wassen in de wasmachine zorgt er ook voor dat het stof slijt en hierdoor dunner wordt. Ik weet niet wat je er exact mee doet ? Maar mijn broeken worden nooit zo vies met vlekken etc. Om ze toch fris te houden hang ik ze vaak in de douch. Hierdoor komt er stoom tijdens het douchen in contact met je broek waardoor je broek als het ware gestoomt wordt. Dit laat de stank verdwijnen. Of met de hand wassen haha.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het tegengaan kan niet. Ik heb er ook last van, zodra ik zie dat t dunner begint te worden haal ik op de markt een stukje opstrijkstof. Dat strijk ik er dan aan de binnenkant tegen,,of als t precies de kleur is aan de buitenkant, dan kan ik toch weer iets langer met de broek doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Slijtage door het dragen is moeilijk tegen te gaan. Maar een groot deel van de slijtage komt door het wassen. Het advies is dus zo weinig mogelijk te wassen. In plaats van te wassen kan je je spijkerbroek in de vriezer leggen. Dit helpt niet om vlekken te verwijderen, maar wel om vieze geurtjes te verwijderen en bacterien te doden. Het is een beetje omstreden, maar er zijn genoeg mensen die erbij zweren. Google het maar eens. Als voorbeeld een link toegevoegd met een recente test van iemand.

Dus conclusie is: als er geen vlekken in zitten de wasmachine vermeiden en in de vriezer of eerst gewoon proberen op te frissen door buiten op te hangen.

Toegevoegd na 2 minuten:
vermeiden = vermijden