Zijn 'bruin zonder zon crèmes' wel vertrouwd?

Zou het echt werken? En wat zouden de nadelen/gevolgen/gevaren hiervan dan zijn?
bedankt

Toegevoegd na 1 minuut:
En ziet het er wel 'natuurlijk' bruin uit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja het werkt prima, je moet het alleen wel dagelijks bijhouden want je douche't het er ook weer af. Het beschermt je niet in de zon.

Antwoorden (3)

Zelfbruiners zijn nog nooit zo hot geweest als nu. Was het een aantal jaren geleden nog iets waar je niet mee te koop wilde lopen – soms kon je niet anders, oranje vlekken waren toen een veelvoorkomend bijverschijnsel – tegenwoordig gebruikt bijna iedereen wel een zelfbruinende crème, spray of moisturizer. We weten dat de zon schadelijk is en de enige veilige bruine kleur komt uit een potje, fles of tube.
Hoewel de kwaliteit van zelfbruiners vandaag de dag enorm veel beter is dan die van een aantal jaren geleden, is het nog steeds niet genoeg om simpelweg de crème op te smeren. Om een mooie gelijkmatige bruine kleur te krijgen, hebben we een aantal do’s en dont’s voor je op een rijtje gezet.

Do:
- Plannen Wil je voor een speciaal dagje, of avondje uit een mooi bruin kleurtje? Gebruik je zelfbruiner dan alvast een aantal dagen van te voren. Je weet nooit helemaal hoe je huid reageert en voor een belangrijke date wil je natuurlijk geen risico lopen.
- Scrubben!!! Het belangrijkste bij het gebruik van zelfbruiners is scrubben. Hiermee verwijder je de dode huidcellen die mede verantwoordelijk zijn voor de bekende oranje vlekken. Vooral vingers, ellebogen, knieën, enkels en tenen zijn plekjes waar je extra zorg aan moet besteden.
- Droog je goed af Zorg dat je huid goed droog is, voor je een zelfbruiner aanbrengt.
- Smeer met mate Je kunt beter dunne laagjes over elkaar aanbrengen, dan heel veel in één keer.
- Navegen Veeg vingers, ellebogen, knieën, voeten en enkels even voorzichtig na met een handdoekje om een teveel aan crème te verwijderen. - Handenwassen Was na gebruik goed je handen met zeep en vergeet niet je nagelriemen mee te nemen, want deze kleuren erg snel oranje.
- Draag losse (liefst niet te lichte) kleding na het gebruik van een zelfbruiner .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hierboven staan prima tips, die je zeker in het oog moet houden. Ik heb een instructiefilmpje gevonden op Youtube over "het zelf bruinen".
Het meisje uit het filmpje gebruikt een tube. Ikzelf zweer bij een spray, ook van Garnier Ambre solaire. Deze is goed te verdelen en uit te smeren en droogt snel. Ziet er bovendien heel natuurlijk uit.
Tip: koop in het najaar, dan zijn ze flink afgeprijsd.

http://www.youtube.com/watch?v=lfV3-wfrzM8
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind de zelfbruinende bodymilk van Dove heel goed, hij kleurt niet te donker, zodat je iedere dag een beetje bruiner wordt.
Zelfbruiners zijn niet schadelijk, omdat ze alleen de bovenste laag van je huid kleuren.