welk soort touw moet / kan je t best gebruiken om je gezichtshaar mee te epileren? (en als je t weet, wat is de techniek precies?)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
6.4K

Het beste antwoord

Het is een eeuwenoude techniek om met een simpel draadje wenkbrauwen, bovenlip en kin van ontsierende haartjes te ontdoen.

Herkomst
In Arabische landen kennen alle vrouwen deze methode. Wanneer men bij elkaar op visite gaat, passen de vrouwen deze methode onderling toe. Hierbij volgen zij het voorbeeld van Cleopatra en haar vriendinnen. Behendig twisten zij met het draadje over het gezicht. Müfide vindt het doorgeven van deze techniek maatschappelijk dan ook zeer belangrijk en verzorgt workshops voor het aanleren van deze vorm van ontharen.

Benodigdheden
Het enige wat u nodig heeft, is een klosje dun garen. Geen nylon, want dat is te glad. Meestal wordt gekozen voor een wit draadje. U kunt gelijk aan de slag, want u hoeft dus niet te wachten op hars die warm gemaakt moet worden. Geen kwasten, spatels, rollers of cassettes die gehanteerd moeten worden. Een draadje is het werkmateriaal. Hebben we hier te maken met fictie of werkelijkheid?

Methode
Het spannen van het draadje is een kunst die geleerd moet worden. U neemt het klosje garen in uw linkerhand en klemt het uiteinde van de draad tussen uw tanden. Met de rechterhand pakt u het midden van de draad en twist deze enkele keren om uw hand. Door de rechterhand wordt de nu gevormde schaar van draadjes heen en weer bewogen, waardoor de haartjes worden opgepakt en met wortel en al worden verwijderd.
Door de op en neer gaande handbewegingen wordt de huid door de draadjes meteen gemasseerd. Ook alle donshaartjes kan men op deze manier meenemen. Ontharen met een draadje is alleen geschikt voor de fijne beharing van bovenlip, kin en wenkbrauwen, dus niet voor de benen en bikinilijn. De methode werkt snel en effectief en is dus ook uitermate geschikt wanneer bij het aanbrengen van de visagie nog snel even een paar haartjes weggehaald moeten worden.

Hygiëne
Doordat de handen het te ontharen gebied niet aanraken, is deze methode uiterst hygiënisch. Beschermende handschoenen zijn dan ook niet nodig. Ook het reinigen van de huid voor de behandeling is niet wen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jemig! dankje je wel, voor dit uitgebreidde antwoord!!!
kan um gelijk sluiten, deze vraag! top!

Andere antwoorden (2)

Dat touw wat je in een naaimachine doet. Heel dun touw. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Threading is epileren met een touwtje. Het schijnt sneller te gaan en ook minder pijnlijk te zijn. Deze methode is helemaal niet nieuw, in Egypte en Turkije is het zelfs een oude traditie. Eigenlijk kennen de meeste Arabische vrouwen het epileren met een touwtje. Vaak als vriendinnen bij elkaar op visite gaan maken ze gebruik van de gelegenheid om bij elkaar het ongewenste haar weg te halen. Het epileren met een touwtje is hygiënisch omdat je de huid niet aanraakt met je handen. Je huid heeft ook minder last van de touwtjes dan bijvoorbeeld bij waxen of harsen, prima dus voor een gevoelige huid.

Threading, hoe werkt dat?
Het enige wat je nodig hebt voordat je kunt gaan ‘threaden’ is een dun touwtje. Het spannen van de touwtjes is echter wel een klusje en moet geoefend worden. De werkwijze is als volgt: Het touwtje hou je vast met je linkerhand, het uiteinde klem je tussen je tanden. Met je rechterhand pak je het midden van het touwtje, je draait het een paar keer om je hand. Als je beide handen nu beweegt vormt zich een soort schaar waardoor de haartjes worden opgepakt inclusief de wortel.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hier kun je zien hoe het werkt:

http://www.rtl.nl/xl/#/u/2019b7ae-9d07-47c2-b678-a9da20851e4f/

Toegevoegd na 8 minuten:
Je hebt hier witte katoenen garen voor nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor de link!!! heeel oke van je! doegggg