Is het echt zo dat olijfolie helpt tegen droog haar?

En als het zo is hoe kan ik het als beste toepassen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
13.9K

Antwoorden (9)

Is best goed, net als ei, of bier. Toepassen zou ik onder de douche doen, en een half uur in laten trekken. Erna uitwassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het tegenovergestelde van droog haar is: vet haar, dan werkt het zeker.
Olie in je haar maakt het vet. Olie is namelijk vet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet het in laten trekken en daarna je haren wassen. Het wordt gebruikt als masker voor het haar.
Het schijnt inderdaad te werken, hier kun je lezen hoe;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is goed, en een stuk goedkoper dan al die dure potjes. Het beste is om de olie een beetje te verwarmen. Aan brengen op nat of droog haar. Half uur intrekken en daarna wassen. (extra vierge olie, schijnt het beste te zijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is om olijfolie in je haar te smeren,hier een doek omheen doen en dan een nacht ermee slapen.
De volgende ochtend je haar gewoon wassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat helpt wel, maar je moet echt goed je hoofdhuid insmeren, want die is vaak ook erg droog als je haren droog zijn. Wel daarna alles goed uitwassen.......

Wat nog beter werkt en wat je ook als verzorging bij dagelijks gebruik kunt doen is of of kokos olie jojoba olie, vooral die laatste werkt erg goed, dat is een olie die het beste van alle olies intrekt en de minst vette, maar werkt net zo goed op huid/haar/nagels (mss wel beter) dan de meest vette olieeen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je haar insmeren met olijfolie is goed voor droog haar ,maar ook voor het hele lichaam maar je huid niet wrijven maar deppen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Olijfolie is SUPER voor je haar, vooral als je 1 dag met SUPERVET haar wilt lopen!!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja is idd. Goed! Gewoon insmeren op je haren dekken het met plasticfolie en een handdoek erover zo een uur of iets langer laten intrekken dan (grondig!) Spoelen.