Kun je oorbellen laten "herschieten"?

Mijn dochter is met haar oorbelletje blijven haken. Die is daardoor een klein stukje ingescheurd. Dat is weer netjes genezen, maar hierdoor zit de ene oorbel nu lager dan de andere. Hoe kun je dit herstellen? Kunnen ze opnieuw geschoten worden? Moet ze het bestaande gaatje daarvoor eerst dicht laten groeien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
2.1K

Antwoorden (2)

Eerst goed laten genezen zonder oorbellen in, als alles dan weer netjes dicht zit kan je een nieuw gat laten schieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de andere dan ook uit of kan ze beter zolang met 1 oorbelletje blijven lopen? Want dat ziet er best gek uit natuurlijk. Weet je ook hoe lang het duurt voor dat gaatje dicht gegroeid is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of ze de andere oorbel inhoudt is een kwestie van smaak. Het maakt eigenlijk toch niet meer uit want je moet toch al nieuwe gaatjes laten schieten. Na 1 tot 2 weken zal het wondje wel dichtzitten denk ik.
Je kunt het beste het bestaande gaatje dicht laten groeien, en dan pas een nieuw gaatje laten schieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En de andere dan ook uit of kan ze beter zolang met 1 oorbelletje blijven lopen? Want dat ziet er best gek uit natuurlijk. Weet je ook hoe lang het duurt voor dat gaatje dicht gegroeid is?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaatje zal uiteindelijk wel dichtgroeien, hoelang dat verschilt per persoon, normaal gesproken ongeveer 1 a 2 maanden. Maar een gaatje wordt een littekentje. Als je nu aan haar oorlel voelt, voel je als het goed is een hard klein bultje. Dit is het littekenweefsel dat gemaakt is toen je voor het eerst het oorbelletje liet zetten. Dus gewoon van de oorlel/het gaatje afblijven! Wel goed blijven schoonhouden. Een oorbel dragen is helemaal in de mode (met een grote bloem), dus doe hiermee je voordeel.