Hoe haal je pluisjes (veroorzaakt door het schuren tegen andere kleding) van je shirt af?

Hallo,
Ik kwam er vandaag achter dat op mijn witte hemdje allemaal bolletjes zitten, dit komt omdat tijdens de gehele dag er andere kleding bijvoorbeeld een vest of blazer overheen schuurt alleen hoe krijg ik die dingen weg!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
3.2K

Antwoorden (8)

Die kan je er afkrijgen met een speciale roller waar plakband op zit. Die zijn te koop bij winkels zoals Blokker of Xenos.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt je kleren in de droger doen op koude stand, dan zijn ook de pluisjes weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt hiervoor in breiwinkels een speciaal instrumentje kopen. Een soort schrapertje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze gebruik ik altijd.
Is soms bij Blokker te krijgen of bij de kijkshop oid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt,ik doe het ook hiermee en het werkt prima.
Je kunt daar een pluizenkam voor gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de winkel heb je daar een apparaatje voor.
Ziet eruit als een draadloos scheerapparaat en gaan op batterijen.
Blokker of Action zal ze wel hebben.
Zie foto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De rollers zijn ook te koop voor 1 euro bij de H&M
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de H&M kun je voor 1 euro een roller kopen. Dit is een soort katrol met een handvat eraan waar plakband omheen gewikkeld zit. Dit rol je dan gewoon over je kleding heen en dan blijven de stofjes en pluisjes er aan kleven. Als het stukje plakband dat je gebruikt hebt vol zit met pluisjes, kun je het gewoon afscheuren en komt er een schoon stukje plakband tevoorschijn. Uiteraard kun je het ook gewoon met bijvoorbeeld een rol ducktape proberen.

Dit alles is ook heel handig als je bijvoorbeeld katten- of hondenharen van je kleding wil verwijderen.