Wat Werkt nou ECHT goed tegen puistjes,

ik heb van die puistjes, zonder witte koppen, nouja meestal. dus van die puistjes die onder de huid zitten, en gewoon een rood bultje zijn.

ik wil hier echt heeeeel graag vanaf, en ik heb niet echt het idee dat ClearASil werkt. wie weet wat beters?

Gr mitchell

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Huid
10.6K

Het beste antwoord

veel water drinken, en elke ochtend en avond gezeicht schoonmaken met tonic en 1 keer in de week gezichtmasker, dat droogt de puistjes uit, en 1 keer in de 2 maanden naar de schoonheidsspecialist en je kan ook gelaatsbehandelingen doen tegen acne, dat wordt vergoed door je verzekeringsmaatschappij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

De beste oplossing is: ouder worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1. Ik wilde dit ook schrijven, maar durfde niet vanwege de negatieve reacties.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja, ik heb het risico op minnetjes genomen. Het is wel een "wiskundig" antwoord: helemaal correct, maar je hebt er niets aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus we hebben eigenlijk helemaal niets aan die wiskundige antwoorden van je?
;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
oudere mensen kunnen ook puistjes krijgen, dus het klopt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Jinx: ;-) @Essierulez: Oudere mensen krijgen wel puistjes, maar lang niet zoveel tegelijk, en slechts heel af en toe. En de puistjes zijn kleiner. Dus ouder worden helpt wel degelijk.
onze ( mijn kinderen dus ) ervaring is dat Clearasil veel te agressief is

sinds ze Trekpleister spul zijn gaan gebruiken verminderde het aantal dikke puisten zienderogen

en s avonds toch een gele kop : tandpasta er op laten indrogen en niet krabbelen!!!

Sterkte
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het alle beste werkt gewoon koud water en parfumvrije zeep. En ook geen washandje gebruiken; als je deze niet altijd op 90 graden wast, blijven alle bacterieen zich er lekker in vermenigvuldigen.

Al die middeltjes werken op korte termijn wel, maar na een tijdje krijg je juist daardoor meer puistjes terug!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan heel veel baat hebben met het drinken van brandnetelthee!
Hou dit een aantal weken vol.
2 maal daags een kopje.
Liever geen gefrituurde waren eten en /of chocolade.
Veel water drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal juist +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lampje je zou beter moeten weten, dan helpt veel water drinken ook niet.
Als aanvulling op eerder gegeven antwoorden: vergeet ook niet een aantal keren per week het kussensloop te verschonen. Ook een paar keer per dag je gezicht met schoon water afspoelen schijnt te helpen. Wel dan natuurlijk eerst je handen goed wassen, maar dat is toch op dit moment al het advies ivm de mexicaanse griep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij goed geholpen heeft : 's avonds, na het reinigen, insmeren met het kapje van een tomaat - het vruchtvlees overal smeren, waar puistjes zitten. Dat prikt een beetje als het opdroogt, maar daar wen je aan.'s Morgens gewoon afdouchen, afdrogen met een tissue of een watje - nooit met handdoeken of washandjes, en ook niet wrijven, maar deppen. Tips ivm. eten staan hierboven al - ook lekker de zon erop is goed. Het is een kleine troost : maar het wordt écht beter....
O ja: karnemelk is, net als de al genoemde brandnetelthee , bloedzuiverend, dus dan ga je het ook van binnenuit te lijf...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je stopt met je gezicht wassen met zeep... je moet een maandje afzien omdat je huid in de eerste instantie vetter word door gewenning van zeep. maar daarna zul je het verschil. vraag bij de dokter benzoylperoxide die je door die periode heenloodst van het afkicken van zeep. (gebruik ook geen clerasil = aangetoonde rotzooi)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Benzac is het wondermiddel voor puistjes ( te koop bij de apotheek). Voor het naar bed gaan een beetje Benzac op de puist smeren en de dag erna is er al bijna niets meer van te zien. In verschillende doseringen te krijgen, maar de minst sterke is waarschijnlijk al goed genoeg.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb zelf heel veel baat gehad bij het dagelijks gebruik van PCLE crème van Biodermal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in ieder geval ervoor zorgen dat wat je erop smeert geen alcohol bevat, alcohol droogt de huid uit en in de meeste gevallen is een vette huid, vochtarm. Het veregerd de situatie alleen maar. Check gewoon de ingredienten lijst van producten.
Je kunt een vochtarme huid herkennen aan de cracele lijntjes als je een vinger op het puntje van je neus legt en de huid zachtjes omhoog duwt. Als je huid vochtarm is en je er niks aan doet, raakt de huid erg geirriteerd.
Zoals eerder al is beschreven is het o.a. belangrijk om veel water te drinken (of thee - geen zwarte thee).

Ik werk zelf veel met natuurlijke producten in mijn salon, en voor acne is o.a. 'groene leem' - verkrijgbaar bij natuurwinkels - erg goed te gebruiken als masker. Er zijn tubes kant en klare leem; smeer het op je gezicht, doe er een laagje huishoudfolie overheen zodat het vocht niet verdampt en laat het 10 minuten inwerken, daarna afspoelen.

Het beste is om toch een schoonheidsspecialiste te bezoeken die je een advies kan geven op basis van jou huid. Zij kan dan bepalen wat de conditie van jou huid is en aan de hand daarvan echt goed advies geven. De puistjes op je huid kunnen verschillende oorzaken hebben (een vochtarme huid, een gevoelige huid, hormonen etc, of een combinatie daarvan). Er zijn veel producten verkrijgbaar die met de verschillende omstandigheden 'rekening houden'.

Veel succes!