Gisteren vier puistjes kapot geknepen. Nu vier rode wondjes/korstjes op mijn gezicht. Hoe lang duurt het voor de korstjes weg gaan en hoe gaat snel?

Ik heb over 6 dagen de bruiloft van mijn broer.

Weet dat je eigenlijk de huid steriel moet maken, inprikken met een naaldje en voorzichtig uitdrukken en weer deppen met alcohol. En alleen als de puist rijp is

Toch heb ik dat niet gedaan. Als ik stress heb ga ik er aan zitten soort rare gewoonte.

Maar anyways

is de korst weg binnen 6 dagen? Zodat ik het kan camoufleren met concealer en foundation. En hoe zorg ik dat dit zo snel mogelijk geneest.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
103.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van puistjes kun je beter helemaal afblijven, dan zijn ze het snelste weg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar puistjes gaan toch niet vanzelf weg? Als er eenmaal een witte punt is moet je toch uitknijpen. Ik heb weleens toen ik de griep had een puist een week laten zitten en hij was er nog steeds. Tot ik hem uitkneep.

Het beste antwoord

Gezicht schoonhouden en niet meer aankomen.
Morgen en overmorgen half uurtje in de zon. Dan zal het elke dag minder te zien zijn.

Leuke dag op de bruiloft van je broer!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naar mijn mening het beste antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt :) Maar heb ik dan geen kans op pigmentvlekken door die wondjes? Ik heb een lichtgetinte huid van mezelf. Toen ik microdermabrasie had gehad en fruitzuurpeeling kreeg ik ook korstjes en toen zei de huidtherapeut dat ik niet in de zon moest alleen met spf 50 of ik kon pigmentvlekken krijgen. Is dat met puistjes anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel eventjes in de zon lijkt me niet. Maar dat weet je denk ik het beste uit eerdere ervaringen. Na peeling even niet in de zon, dan is de huid eventjes te kwetsbaar. Ik denk dat het goed gaat. En mocht er nog een minuscuul plekje zitten, gebruik dan camouflagecrème en bedenk dat alle aandacht die dag uitgaat naar de bruid :)

Andere antwoorden (8)

Ja hoor die wondjes genezen snel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Over 6 dagen is het merendeel wel weg hoor,maar ik adviseer je om niet je puistjes uit te knijpen want je kunt hier littekens aan over houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat weet ik ook, heb ook bij de huidtherapeut gezeten en die heeft me geadviseerd het niet te doen. Wel kan het als de puist rijp is met een heel dunne naald inprikken en voorzichtig uiknijpen. Dan deppen met alcohol oplossing. Ook al weet ik dit allemaal toch kan ik het soms niet laten. Ik weet ik ga misschien een litteken krijgen. Een soort van verslaving.
Doe ik ook altijd, heb er nooit geduld voor en kan vaak niet wachten totdat ze helemaal rijp zijn. Dus zodra ze zijn uitgeknepen breng ik om de twee à drie uur een beetje Bach crème aan dan merk je al vrij snel dat de rode plek minder is geworden en er maar een klein korstje is die heel snel weer verdwijnt. Binnen een aantal dagen heb je nergens last van. De Bach Rescue crème kost maar €9,75 en deze kun je bij de Etos kopen, succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij komt er na de 2 de dag een korstje en dag 3 scrub ik mijn gezicht dan ziet het er weer uit als vroeger.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Smeer er OF een zalf op tegen tepelkloven (klinkt gek maar die helpt enorm goed wondjes genezen) of een zalfje dat heet: dermalex repair, te koop bij bijv het kruidvat (wel duur bijna 10 euro), wondermiddel bij huidproblemen.
amigo
12 jaar geleden
Je moet nooit puistjes uitknijpen, als je mooi wilt zijn moet je geduld hebben! Je houdt er rode plekjes en wonden . Wat echt heel erg goed helpt is biergistabletten, dat gebruikte de mensen vroeger ook, en vroeger waren er betere dongen want die creme en zo helpen meestal niet. Als je 2 keer per dag slikt zijn ze over 2 dagen weg. Bij de kruidvat kan je kopen voor 5 euro ofzo.. Beter 3 dagen 2 tabletjes slikken dan wondjes en rode plekken overhouden , toch? Probeer maar, vij helpt het zeker!! Na 1 dag waren ze bij mij veel kleiner geworden , en ik merk ook dat ze lichter worden! Groetjes
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat bij mij goed helpt bij kleine wondjes en huidirritatie is Calendula-creme van VSM. Deze creme bevat calendula
(= goudsbloem) bestanddelen en die hebben een genezende werking op de huid. Als ik een korstje op mijn gezicht heb, of een littekentje, dan smeer ik die creme er 3 keer per dag dun op en dan geneest het snel.

Een tijdje in de zon zitten helpt ook goed tegen korstjes en puistjes.

De creme kun je gewoon bij de drogist krijgen, bij De Tuinen bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die hebben we thuis gelukkig. Ga meteen smeren. Hoop dat het werkt.
Ik heb ook nooit het geduld om te wachten. En bovendien vind ik het altijd een beetje smerig als er z’n witte kop op zit. Dus ik smeer meestal wat vettige crème d’r op, denk hierbij aan, uiercreme of nivea soft.
Voor het slapen gaan is een aanrader om dr wat sudocrem op te doen. Breng dit een beetje dik aan dat je de zalf wel kan blijven zien (dus beetje wit)