welke opleiding heb je nodig om modeonwerpster te worden

Heb je Havo of Vmbo nodig om modeontwerpster te worden?Want ik wil heel graag modeontwerpster worden.En wil weten wat je krijgt voor modeontwerpster.En hoe lang je moet studeren voor modeontwerpster.

m.v.g Elif Altun

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.6K

Antwoorden (1)

Wat heb je nodig als modeontwerpster?

Creativiteit
Goede ideeën
Doorzettingsvermogen
Schetsboek en potlood
Inspiratie

Ook zonder opleiding kan je modeontwerper worden. Maar het kan natuurlijk nooit kwaad om de basisvaardigheden goed onder de knie te krijgen.
In Utrecht en Arnhem kan je een modeopleiding volgen aan de Hogeschool voor de Kunsten. In Amsterdam is er het Fashion Institute en de Rietveld Academie. En in Eindhoven de Design Academie. Maar dat is nog maar een kleine greep.

Iets minder hoog gegrepen:
Na het VMBO of enkele jaren Havo, kan je bij het ROC een opleiding doen op MBO-niveau:
Medewerker mode/maatkleding (Basismedewerker mode/maatkleding)

Wat je kan verdienen is niet te zeggen.
Om succes te hebben zul je het vooral zelf moeten doen:
Je eigen kleding ontwerken en maken.
Leuke ideen hebben en die ook alvast uitvoeren.
Heel veel oefenen.
De beschikking hebben over een naaimachine.

Toegevoegd na 19 minuten:
Ik zie dat je pas 10 jaar bent.
Dan kan je nog niet zo veel.