Hoevaak per week moet je je haar wassen? Ik heb lang, dik, zwaar xD haar (bruin btw). Iemand een idee???? Xx

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (5)

om de 2 dagen. dat zou voldoende moeten zijn.
smeer je er gel oid in, dan kun je dat er zonder het te wassen uitspoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hetzelfde soort haar.

Ik persoonlijk was mijn haar om de dag. dus gemiddeld zo'n 3 keer per week. Natuurlijk was ik mij wel elke dag, maar mijn haar om de dag, anders wordt het te snel te vet.

Gebruik natuurlijk wel shampoo en dergelijke producten die je haar goed verzorgen en minder snel vet maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik was het 1 keer per week met shampoo, rest van de week alleen met water. Maar tijdens mijn puberteit had ik vaker vet haar en toen deed ik het als het vet was eerder en dus iets vaker.

sommige mensen vinden het fijner om dagelijks hun haren te wassen ( daar springen shampoo fabrikanten natuurlijk graag op in met hun "dagelijkse" shampoos ) maar voor hygiene is dat niet nodig, hoogstens voor als je het zelf lekkerder vind ruiken ( maar hoe meer geparfumeerde spullen je op je haar en dus ook huid gooit hoe sneller je daar een geirriteerde huid van kan krijgen )

Toegevoegd na 1 minuut:
ja, als je overdag veel "producten" gebruikt voor je haar ( daar had ik niet aan gedacht, zelf gebruik ik geen gel of lak omdat ik lang haar heb en het in een staart doe meestal ) kan ik me ook voorstellen dat je het vaker wast.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook lang dik bruin haar en ik was het 2 keer per week dat is meer als voldoende want als je je haar te vaak wast word het juist vet. En het scheelt ook nog een hoop tijd;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat je zelf wilt, als jij 1 keer in de week genoeg vindt, prima toch.
Te vaak wassen zorgt er alleen maar voor dat de talgklieren te hard gaan werken, dus dat je haar altijd vet is