Weet iemand een goede mascara die geen klontjes achterlaat?

ik heb er nu een van essence. Deze mascara heeft een dikke borstel, dit bevalt me niet echt en de mascara geeft klontjes, welke mascara bevalt jullie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
8K

Antwoorden (15)

Ik gebruik bijvoorbeeld Max Factor, die laten geen klontjes achter...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke precies ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik de 'false lash effect' van Max Factor, en die klontert idd niet!
Ik kan je de mascara van Clinique aanbevelen, die heeft een fijn borsteltje, en klontert absoluut niet!

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik ben nog even verder gaan googelen, en kwam dit tegen:
Clinique beste mascara uit Consumentenbondtest mei 2007 (BeautyBlog.nl).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik de mascara van de Hema. Geen klontjes, maar 4 euro, blijft lang zitten èn is ook nog dierproefvrij :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gouden Masterpiece (max) van Max Factor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De false lash effect van max factor is de beste en de enige die niet klontert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lash accelerator van Rimmel & Lashes volume million van Loreal Paris
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eindelijk is er een mascara met een anti-klonter garantie!
De nieuwe DEFINE-A-LASH Mascara van Maybelline New York heeft een borsteltje die je wimpers heel mooi verlengt. En echt waar; zonder klontertjes!

Je hoort het zo vaak; mascara zonder klontertjes die een onweerstaanbare lengte creëren. Maar eindelijk werkt het echt. Dankzij het fijne borsteltje met de scherpe kastjes, heb je echt geen last van klonters. Ook na een aantal dagen, is de inhoud nog even vloeibaar. Het geeft lengte aan je wimpers en dat merk je ook meteen. Het is niet echt een volume mascara, maar dat komt misschien ook omdat je wimpers zo goed uit elkaar worden gehouden.

Het borsteltje is erg flexibel, waar je even aan moet wennen, maar dit is absoluut niet nadelig. Je hebt je bewegingen iets meer onder controle waardoor je geen onnodige fouten meer maakt. De mascara heeft een stijlvol ontworpen verpakking in een opvallend mooie felgroene kleur. Ook een belangrijk punt; je cosmetica ziet er niet saai uit, maar sprekend!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb Lancome, met een heel fijn borsteltje. Echt nóóit klonters en het blijft perfect zitten. Je haalt het er ook gemakkelijk weer vanaf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die van de Hema is echt superfijn. Geen klontjes en zoals al gezegd is dierproefvrij en goedkoop. Krijg je wel klontjes dan is hij op en koop je zo weer een nieuwe voor dat geld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt ook uit hoe je het opdoet, ik deed vroeger hoerig veel makeup op en had altijd klontjes
Nu doe ik nog steeds veel mascara op maar heb ik geen klontjes
De truc is dat je het laagje voor laagje opdoet, eerst een dun laagje, dat laten drogen, dan nog een laagje etc.

Ik heb zelf geen last meer van klontjes en gebruik nog altijd mascara van dezelfde merken
Ook goedkope van kruidvat en hema enzo

Dus de mascara maakt niet zoveel uit, meer de manier hoe je het opdoet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zweer bij de mascara van estee lauder. Geen klontjes en brokkelt niet naarmate de dag vorderd, dus geen panda ogen!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De mascara die ik gebruik is van de oriflame. En ik ben er heel tevreden over. Hij klontert niet en hij loopt ook niet uit. En dat ie niet klontert kwam volgens de oriflame dame door het borsteltje en dus niet door de samenstelling van de mascara zoals ik zelf altijd wel dacht. Het borsteltje is van rubber en verdeeld dus netjes de mascara op je wimpers. Dus waarschijnlijk moet je op zoek naar een mascara met een rubber borsteltje. En dan maakt het niet uit van welk merk het is.( oriflame producten zijn trouwens niet te koop in de winkel, je kunt ze bestellen via het internet of je organiseert een keer een soort van party,en dan komt er een medewerkster bij je thuis met de producten en dan test je ze)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb veel mascara´s van veel merken geprobeerd, maar Black Mania van Essence, hoewel het echt een goedkope is, werkt het allerbeste!
Lange volle wimpers zonder klontjes krijg ik altijd. Gebruik ook een wimpenkruller, zien je wimper er nog mooier uit! ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gebruik Grate Lash mascara van Maybelline. Die is echt super goed! Mooie lange wimpers, geen klontjes. En hij ziet er ook nog leuk uit, roze met groen ;)!! Aanrader!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi hoi,

Ik vind essence echt een rot merk. Ik gebruik zelf ''Telescopic'' van L'oreal Paris, is wel wat duurder maar je doet er heel lang mee.
Is erg prettig.

Groetjes