Hoe heet dat gele poeder wat je op natte korstjes en akelige puistjes spuit vanuit een tube?

het zorgt voor snelle indroging, en werkt dacht ik ook ontsmettend.

subvraag: is dit nog te koop, en zo ja, waar?

12 jaar geleden
64.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Betadine maar dan als poeder?
amigo
12 jaar geleden
goede vraag. Ik heb nog zo'n tube, tig jaar oud en ik dacht laatst, ik koop er maar eens één bij. De gangbare drogisten (kruidvat, etos etc) beweerden toen dat dit spul niet meer bestond, al jaren niet meer en dat je zoiets sterilon achtigs (kleurloze vloeistof) moet gebruiken MAAR ik ben er ook zo blij mee want het helpt een kleine bloeding stoppen en geeft een prima korstje. Ik ga ook weer op zoek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is nog wel te koop, maar heet nu Dutimon. Heb toevallig gisteren nog zo'n busje gehaald bij Etos.
Hansjeez
een jaar geleden
Vroeger heette het penicillinepoeder en werd vooral gebruikt bij schaafwondjes in combinatie met een steriel gaasje. Werkte prima!

Het beste antwoord

Dat heet nu Dutimon poeder en zit in een strooibusje, voor zover ik weet te koop bij iedere drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik denk dat je dermatol bedoeld. Knalgeel & zwavelachtig, is nog te koop maar zit nu in een strooibusje.

Toegevoegd na 1 minuut:
Verkrijgbaar bij apotheek en goede drogist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Prima antwoord +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is het!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat heet nu Dutimonpoeder
Dit tubetje bedoel je Rieneke....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat spul heette Dermatol

Het is nu te koop onder de naam Dutimon poeder (Bismuth subgallas).

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken het als Superol. Het werd gefabriceerd in Doesburg,waar ik een vriendinnetje had,dat in die fabriek werkte. Heb sinds die tijd geen enkele ontsteking meer gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Moolkeesje: Was dat niet uit de oude doos om te zuigen en te gorchelen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was in de late jaren 50 veel op vrijersvoeten,dus het was inderdaad in die tijd het was erg desinfecterend, alleen van de lucht ging je al op de loop.
Je kon er idd ook mee gorgelen, maar ik meen dat je het in poedervorm ook op wondjes kon doen, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
Weetjehet
een jaar geleden
Dat was tegen keelontsteking om te gorgelen idd. Niet doorklikken. Heel medisch smaakje. Bij mijn weten niet voor wondjes.
Volgens mij bedoel je betadine. Dat kan je gewoon bij de drogist halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heette dermatolpoeder. Mijn vader vertelde mij ooit dat dat goed hielp tegen het doorbranden van wondjes die veroorzaakt waren door fosfor. Werd ook gebruikt in het leger. Wij gebruikte het vroeger thuis ook wel bij schaafwonden. Et stelpoten het bloeden, ontsmette en de wond was een soort van droog afgedekt. Er wordt wel gezegd dat je het beter niet kunt gebruiken op hele natte wonden omdat het de wond niet helemaal goed afdekt en je daardoor juist meer littekenweefsel zou krijgen. Of dat zo is weet ik niet. Jaren later mocht het toen niet meer verkocht worden, maar volgens mij is iets dergelijks of wellicht hetzelfde in iets andere samenstelling te koop onder de naam Dutimon wandhouder. Volgens mij gewoon te koop bij de d.a.drogist.
een jaar geleden