bestaat er een middeltje om mijn baardgroei te versnellen?

Ik ben 15jaar, en heb wel aardig wat baardgroei. Is vroeg, maar ik vind het wel stoer.

Mensen kennen mij met een gestijlt bakkebaardje. Ik weet niet wat mij vanochtend bezielde, maar heb alles eraf geschroren. Daar heb ik nu spijt van, en me vrienden noemde me babyface.

Het duurt voormij ongeveer anderhalve week voordat ik er weer iets mee kan. Is er een manier om mijn haar sneller te laten groeien?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.3K

Het beste antwoord

Ik herhaal mijzelf, want wat voor haren bovenop je hoofd geldt, geldt natuurlijk ook voor baardhaar:

Goede en gezonde haargroei komt van binnen uit.

Al die produkten die beloven dat het vanalles met je haren doet, die laten het er misschien wel iets beter uit zien, maar de kwaliteit en de groei van je haren wordt het niet door bevorderd.

Kapper bezoeken ook niet.

*Voldoende drinken. Je haar heeft vocht nodig om het soepel te houden.
*Mineralen, zoals ijzer, zink en koper zijn belangrijk voor het transport van voedingsstoffen en zuurstof,
zuurstofopname en activiteit van cellen.
* Vitaminen A en B en C.

Kortom: goed en gezond en gevarieerd eten.

En een supplement van silicea.
Ik heb dat een poos geslikt voor mijn nagels en dat hielp goed en het is ook goed voor je haargroei.

Bronnen:
jarenlange ervaring
beauty.rubriek.nl/modeschoonheid/gezond_haar.php

Toegevoegd na 54 seconden:
Oh ja, dat heeft allemaal tijd nodig.
Je kunt dus niet nu eventjes snel binnen een week weer een flinke baard krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dagelijks scheren. ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan scheer je het om de 3 dagen, of tot je zxiet dat er weer iets groeit
Veel vitamine B binnen krijgen. Zit o.a. in bananen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij gelooft in sprookjes? Niet zo raar gezien je leeftijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, voldoene vitamine B binnen krijgen is goed voor je haar en nagelgroei. Het is geen wondermiddel waardoor je bakkebaarden ineens weer als een speer aangroeien. "De beste voedingsbronnen die vitamine B bevatten zijn yoghurt, biergist, lever, noten, volkoren granen en groene groenten. Sommige voedingsstoffen, zoals suiker, vergroten bovendien de behoefte aan vitaminen B. Het is dus aangewezen om deze stoffen zo veel mogelijk te mijden. " Je kan ook teveel vitamine B binnen krijgen. Overdrijf het dus niet.
Ah zo'n opmerking van je vrienden moet je niet te zwaar aan tillen.

Even geduld, en binnenkort komt alle weer goed. En inderdaad dagelijks scheren kan helpen, maar geeft geen garantie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ha, die Tjekkietjen;

Scheren lijkt in het begin invloed te hebben op de baardgroei, maar dat effect is heel gering en kortdurend. Zodra je weer een paar dagen bent gestopt neemt de groei weer iets af. Niet scheren dus en gewoon rustig afwachten. En anders heb ik hier zolang nog wel een witte baard te leen.