Wat is de beste remedie tegen jeugdpuistjes?

Wat kun je het beste tegen juugdpuistjes doen? Ik ben ze na 2jaar helemaal zat.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Huid
1.2K

Antwoorden (8)

Ik heb clerasil! Dat helpt heel Goed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou ook wat behandelingen bij een schoonheidsspecialiste kunnen nemen, die kan je huid heel goed schoonmaken en behandelen, resultaat gegarandeerd! Kost wel wat geld natuurlijk, maar misschien heb je een baantje of willen je ouders meebetalen? Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het echt ernstig en hinderlijk is kun je ook naar je huisarts, dat heb ik gedaan. Echt een soort van wonder zalfje, werkte zo goed!
Oh, en ontstressen, veel drinken, niet te vet eten..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet hoe erg je het hebt. Sommige hebben zelfs soort van '''schubben''. Zelf heb ik er een beetje last van. Gebruik elke dag een product om je gezicht te reinigen. Gebruik producten waar salicylzuur in zit. Dit werkt tegen. Bij de Etos hebben ze een lijn van het eigen merk. Vraag er naar.

Als je erge acne hebt, moet je naar de dokter gaan of naar de apotheek. Zij hebben middeltjes tegen de agressieve acne.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij jeugdpuistjes heb je drie punten die je kunt behandelen
- zorgen dat de puistjes zich niet vermeerderen of verergeren.
- zorgen dat de puistjes indrogen of verwijderd worden (door een schoonheidsspecialiste)
- voorkomen dat er ontstekingen komen.

Als eerste moet je helaas je voeding aanpassen. Veel water, vetarm eten, chocola en koffie laten staan. Daarbij draagt sporten en genoeg slapen ook bij aan een rustigere huid.

De puistjes die ontstaan kun je indrigen of laten verwijderen. Bij veel puistjes kun je wellicht een crème vragen van de huisarts, maar clearasil en zeep zijn ook al indrogend. Bij het verwijderen van puistjes is het goed het door een een specialiste te laten doen omdat je kans op littekens dan ook vermindert. Ze reinigt de huid ook door te stomen en te behandelen met maskertjes.
Je kan dit natuurlijk ook zelf af en toe doen.

Belangrijk is een goede hygiëne. Je kan ontstekingen krijgen als de puistejs open zijn en dat geeft lelijke wondjes met littekenvorming. Dus hou de nagels kort, was wat vaker je handen en nagels en reinig 2 x daags je gezicht met zeep (je hebt bij de HEMA reinigingsgel voor het gezicht bv). Als je ze ook op je lichaam hebt ga dan twee maal daags douchen tot de huis wat rustiger is en laat ook die behandelen. Was kledingstukken ook regelmatig die in contact komen met de huid. Bijv ook sjaals, petten.

En nog een aanvullende tip: de combinatie van zon en zee is ook een goede combinatie. Je wordt ook in de schaduw al bruin, dus verbranden hoeft niet. Maar de zon en zee zorgen er ook voor dat de puistjes indrogen.

Het is wat werk, maar je investeert wel in jezelf en dat geeft uiteindslijk ook een goed gevoel en resultaat. Laat je niet uit de wind slaan als de puistjes zich berergeren. Bedenk dat je hormonen nou eenmaal aktief zijn en daar kun je weinig tegen doen ( voor meiden de pil, dat wel ). Sta jezelf toe eenmaal in de maand een keer een frietje te eten. Verzamel mensen om je heen die je helpen en aanmoedigen. En koop maar een super lekkere douchegel en beloon jezelf voor de moiete die je doet!

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chocola stimuleert het hormoon oxycitine. Is een hormoon. Deze stimuleren volgens mij ook de uitscheidingsklieren net zoals bij dieren vroeger. Dus je talgkliertjes nemen toe, he gaat meer zweten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Ik heb daar enige tijd geleden een antwoord op gegeven, misschien dat jij er ook wat aan hebt , lees ook even de reactie van de vraagsteller, die heeft waarschijnlijk het artikel kunnen vinden of opgevraagd :

Komt het niet door het hormoon testosteron?
Heb je daar al wel eens een behandeling voor gehad?
Er stond deze zaterdag een artikel over hardnekkige acne in het Brabants Dagblad. Misschien dat het deze week online komt. Anders is het wel op te vragen ergens. Ik kan de krant even niet vinden maar zal zoeken.
Er stonden wat middelen in waar ik nog nooit van gehoord heb.
Een van de dokters gaf aan dat de meeste mensen met acne verkeerd behandeld worden maar dat genezing bijna altijd mogelijk is.
Klote die acne. Kan alles goed verzieken. Succes!

http://www.goeievraag.nl/vraag/helpt-acne-meeeters-jaren-last.121243
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er ook al echt heel lang last van.
Ik gebruik sinds een tijdje Garnier Pure Active.
http://www.garnierzorgvoorjezelf.nl/_nl/_nl/our_products/range.aspx?tpcode=OUR_PRODUCTS^PRD_SKINCARE^ACNE_SKIN^ACNE_SKIN_HOME
hier staan de producten. Mijn ervaring is, dat als je dit elke dag doet je jeugdpuistjes echt minder worden! Het is echt heel fijn spul :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ook lang last gehad van jeugdpuistjes ze gingen helemaal niet weg, maar dan ben ik naar de dermatoloog gegaan zij heeft me een 'medicijn' gegeven dat ik 6 maand moest inpakken. Na deze 6 maand ben ik er volledig afgeraakt, momenteel is dit een jaar geleden en heb ik geen puistjes maar gehad