Wat te doen tegen puistjes?

Als ik ongesteld word/ben krijg ik heel veel extra puistjes. Kan je hier iets tegen doen omdat de puistjes door de ongestelheid komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
1.2K

Het beste antwoord

Soms ontstaan rond de menstruatie puistjes en pukkeltjes. Dit komt doordat de vetklieren op dat moment actiever worden en verstopt kunnen raken. De beste behandeling hiervoor is de huid wassen met een milde zeep en water en goed afspoelen met koud water. Door de puistjes te deppen met een verzachtende lotion wordt voorkomen dat ze geïnfecteerd raken. Gebruikelijke activiteiten, zoals zwemmen, sporten of gemeenschap, hoeven niet te worden stop gezet tijdens de menstruatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik weet niet of je aan de pil bent, maar sinds ik het gebruik heb ik echt een heel stuk minder puistjes...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jah.... ga ff de pil gebruiken voor minder puistjes... dat is een hele goeie oplossing! [not]
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het was slechts een vraag :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Dianepil wordt daar vaak voor gebruikt, dus de suggestie is juist.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima antwoord +1
Kimath
12 jaar geleden
de pil kan helpen tegen puitsjes, en het helpt ook als je last hebt van veel klachten tijdens de menstruatie. Goede tip +
Door de Diane-pil te gaan gebruiken (sinds kort heeft deze pil een andere meisjenaam, maar dat weet je huisarts vast beter dan ik;-) kan je dit tegengaan.
Deze pil wordt niet alleen voorgeschreven als anticonceptiepil, maar ook bij (lichte vormen van) acné en/of overbeharing.
Voordeel is dat hij dan ook wordt vergoed door ze ziektekostenverzekering.
Ik heb deze pil jarenlang gebruikt en was er altijd erg tevreden over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij mij werkt zwitsal heel goed. misschien bij jou ook?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
paar efficiente tips tegen puistjes:

de wasgel voor jeugdige hd van de hema! s morgens en s avonds, daarna creme erop (dag en nachtcreme), huid niet teveel ontvetten want dat maakt het vetter uiteindelijk!!

om paar dagen schone sloop om je kussen, en evt laken verschonen.

als je puistje voelt opkomen, even wat spuug erop, voorkomt ontsteking! helpt echt, ik doe het dan iedere keer als ik er aan denk, de hele dag door, en je hebt het altijd bij de hand.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Kussensloop draaien is ook een goede tip, mijn huid is beter geworden toen ik dit ging doen.
wegschminken met foundation dan ben je er ook minder op gefixeerd