Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarheid of fabeltje? Dat je n nieuwe spijkerbroek de eerste keren met ook n beetje zout moet wassen i.v.m.kleerbehoud?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
953

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij mijn weten is azijn voor het volledig verwijderen van zeepresten tijdens het wassen i.v.m. een allergie voor wasmiddelen.
Ik zou zeggen (en doe het zelf ook) Zout!!
Als je bij de drogist verf koopt om zélf je kleding te verven moet je ook áltijd zout toevoegen voor het kleurbehoud!!

Succes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx voor je antwoord! Groetjes dreamqueen.

Andere antwoorden (2)

De eerste x met azijn wazen voor kleurbehoud. Vergeet geen wasverzachter bij te doen anders ruik je zo zuur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ klopt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan binnenstebuiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ Azijn en zout en binnenstebuiten, maar niet alleen de eerste keer maar alle wasbeurten om de optimale kleur te behouden.
Ik werk voor een denim merk. Zout of een scheutje azijn helpt de kleur wat langer te behouden. Wat meer effect heeft is je denim zo min mogelijk, zo koud mogelijk & zo kort mogelijk te wassen of hem te stomen ipv wassen. Maar denims > katoen verliest altijd na enige tijd kleur. Daar doe je niets tegen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding