Wat moet je aandoen in een vliegtuig?

Wat is het handigst als je gaat vliegen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Mode
7.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat voor kleding bedoel ik (;
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onderbroek, broek, bh? (weet niet hoe oud je bent), hemdje?/t-shirt (of beide) en een vest. Sokken+schoenen is ook wel handig. Gewoon dezelfde kleren die je aan zou doen naar school/in de auto.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
parachute is handig je weet namelijk maar nooit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Praat haar nou geen angst aan, een eerste keer vliegen is al spannend genoeg :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik zou zeggen kotszakje, onderbroek asperientjes en een parachute
das kei vet dan spring je half naakt uit een vliegtuig :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon kleding die je normaal ook draagt. Er is geen dresscode voor in een vliegtuig ;) Alhoewel ik altijd black tie heb willen vliegen.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als je gaat voor de mile high club draag dan iets dat makelijk uit kan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vergeet nooit de sokken!! In een vliegtuig krijg je sneller last van koude voeten...

Antwoorden (20)

Kleren. Verder niets speciaals hoor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha dat wou ik nét antwoorden ;)
Wat een onzin dat je minnetjes krijgt...
Een tshirt en lange broek. Daaroverheen een lekkere warme en comfortable trui. Als het te warm wordt, dan trek je de trui uit.

Verder schoenen die makkelijk uitkunnen, zodat je het niet de hele vlucht hoeft aan te hebben. Sokken draag je standaard, maar misschien kun je voor de zekerheid een extra paar meenemen.

Toegevoegd na 11 minuten:
Van de vliegmaatschappij krijg je een (dunne) deken en een kussen als je vlucht wat langer duurt en er dus ook een beetje geslapen wordt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deken krijg je niet altijd hoor, ligt aan de maatschappij waarmee je vliegt. En een paar extra sokken is ook nergens voor nodig?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Extra sokken zijn wel handig: de vloer is meestal kouder. Je kunt dan de sokken over elkaar dragen. Ook gewoon handig als de sokken nat worden en je hebt reserve.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh, en welke maatschappij geeft geen dekentje bij langere vluchten? Lijkt me toch dat het in de standaardservice zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat zit niet in de standaard service, lijn mastscspojen hebben dat vaak wel masr charters zoals arke fly , martin air, transavua niet altijd, het is ook geen vereiste maar meer een service die ook wel eens niet geleverd kan worden, gewoon voldoende klerem aan hebben zodat je ze inderdasd eventueel kunt uit trekken als het te warm word en zeker niet op je vakantie bestemming instappen met korte broek en halter shirtje en dan terug naar nederland vliegen en maar klagen dat het dan koud is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Corendon niet...
En als je koude voeten krijgt, trek je je schoenen weer aan
Het handigst is om de kleding aan te hebben die je graag aanhebt als je het vliegtuig uitstapt. Ga je van een koud land naar een warm land, dan trek je voor het begin wel een trui aan, maar die kan je dan uitdoen en daaronder heb je luchtige kleding voor het laatste deel van de reis.
Of andersom natuurlijk, als je van warm naar koud gaat: je doet alvast een lange broek aan in plaats van een korte, en je zorgt dat je een sweater bij je hebt die je aan kunt trekken.
Doe iets aan dat gemakkelijk zit, want lang in een vliegtuig zitten is geen pretje.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies: Houd rekening met de plaats van aankomst.
iets wat lekker zit.
zorg ook voor een sjawl en event. klein kussentje.
vertrek je bij warm weer, houdt dan een vest en lange broek bij de hand voor kille momenten in de lucht.
goede vlucht!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Let op metaal in schoenen en broek. Anders gaan de poortjes piepen.. en dat is best vervelend vind ik.. ook niet teveel sieraden aandoen.. want mensen beginnen zich te irriteren als je alles weer om ga doen.. en te lang duurt..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een lange vlucht gaat maken, zou ik iets makkelijks aan trekken, waar je eventueel ook even in kan slapen.

Ik zou ook dingen over elkaar aantrekken (bijvoorbeeld t-shirt met een vestje erover) soms is het warmer en soms is het kouder in het vliegtuig, dan kan je nog wat aan of uittrekken.

Hou er ook rekening mee waar je naar toe gaat.
Als het daar heel erg warm is, is het handig als je wat zomerse kleren bij je hebt, voor het geval je je snel wil omkleden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan het best een survival pakket samenstellen als je gaat vliegen ;)

En nu even zonder grappen, je kan het best rekening houden met de kleding keuze naar de temeratuur op de bestemming.

Stel je vliegt naar Finland en hier is het -5 Graden Celcius, dan zou ik kiezen voor gemakkelijke kleding die in ieder geval warm is.

Reis je in de zomer vannuit Nederland naar het nog warmere Turkije dan zou ik me lekker zomers kleden (eventueel rekening houdend met de kou in de avond).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleding waar je (ook) prettig in ZIT. Je brengt de vlucht grotendeels zittend door. Een zeer strakke spijkerbroek is dus geen goed idee. Neem zekerheidshalve een vest mee, voor als je het wat frisjes krijgt. Het eventuele dekentje dat je kunt krijgen is wellicht niet voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
ik had eens een spijkerbroek met van die metalen puntjes achterop aan tijdens een lange autoreis. Geen goed idee! Afdruk stond er 3 dagen daarna nog..
Trek kleding aan die je de ruimte geeft om in te bewegen & niet knelt. Dus geen skin-tight spijkerbroek, maar liever een lekkere ruime. Zorg voo rwat laagjes, zodat je een shirt of trui uit kan doen. Je kan in het vliegtuig je schoenen uitdoen; Als je dat wilt, hou een extra paar sokken bij de hand voor het geval je bij de vloerairco zit.

In het kort: Kleding die niet te strak zit, en waar je je lekker bij voelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kleding die lekker zit. Dus lekker een wijde spijkerbroek, een paar sneakers en een lekker dik en comfortabel vest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je KLM vliegt een blauw mantelpakje en hoge hakken. Als je Martinair vliegt een rood mantelpakje en hoge hakken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Trek in ieder geval een warme trui aan omdat in het vliegtuig behoorlijk fris .alleen als je een koukleum bent .
En trek ruime schoenen aan omdat in het vliegtuig jou voeten een beetje opzwellen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als aanvulling op al het bovenstaande.
De temperatuur in het vliegtuig is vaak wat lager dan je verwacht. Daarom dus de extra laagjes.

Belangrijk is dat kleding niet knelt. EN dat je vaak beweegt en goed drinkt (bij voorkeur geen alcohol). Trombose door vliegen kan optreden, overigens is de kans klein.
Vooral op lange vluchten met weinig beenruimte. Zorg dus voor kleding die benen niet afknelt (geen strakke spijkerbroek bijvoorbeeld) en stap geregeld even op.

Hieronder twee links over trombose en vliegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kleren die lekker zitten en niet knellen, maar niet al te luchtig want meestal is het koud in een vliegtuig. Doe dus wat laagjes aan dan kan je altijd nog wat uit of aan doen, naar gelang de temperatuur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gewone kleding ga je slapen doe je een trui of een vest aan.het dekentje is net een tafelkleed.lange vluchten schoenen uit en sloffen aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je lievelings huispak! Hmm, heerlijk ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je weet nooit van tevoren of het warm is of koud in het vliegtuig.

Ik heb wel eens gevlogen dat het steenkoud was en ook wel eens dat ik zat te puffen zo warm. Dus ik zou laagjes aantrekken. Bijvoorbeel een bloes met korte mouwen en daarover een vestje met lange mouwen liefst van wol wat niet prikt.

daarnaast doe ik medische kousen aan als ik een hele lange vlucht maak van bijvoorbeel meer dan 6 uur.

Anders zijn mn benen en voeten helemaal gezwollen en met die kousen niet. Maar dan wel de echte medische kousen en niet die van de anwb van 20 euro, want die doen niks

De kans op trombose is dan ook aanzienlijk verkleint
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik draag in het vliegtuig altijd dezelfde outfit, een lange lekker zittende jogging broek, een comfortabel t'shirt en een lekker warm vest dat je altijd kan uitdoen. Verder draag ik lekkere warme sokken en gympjes.

Goodluck
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een t-shirt en een warme vest maar je shirt moet lange mouwen hebben en gewoon een jeans broek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je naar een warm land gaat doe je beter iets lichtst aan. En naar een koud land iets warms.
Voor de rest moet je er gemakkelijk in kunnen bewegen .