Waarom krimpt een t-shirt in de lengte en niet in de breedte?

Na de 1ste keer wassen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
6.2K

Het beste antwoord

Als je het even nameet, dan zie je al snel dat een T-shirt langer is dan breed. (beetje krom gezegd, maar je begrijpt wel wat ik bedoel). Het T-shirt krimpt net zoveel in de breedte, maar het valt gewoon minder op.

Daar komt nog bij, dat de meeste T-shirts zo'n model hebben, dat ze vrij ruim in de breedte zijn. Een beetje krimpen in de breedte is dus helemaal niet zo erg, en meestal zit een shirtje dan ook veel fijner. Maar een te kort shirtje is gewoon heel irritant. Valt dus veel sneller op.

Tip: zet nieuwe t-shirts 1 of 2 nachtjes in koud water met ruim azijn. Mijn ervaring is, dat ze dan minimaal krimpen, en dat bij gekleurde t-shirts ook de kleur goed blijft en niet gaat afgeven in de was.

Succes! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt het precies goed begrepen Muchiel! ;-) Wat een gedoe hè, die te korte t-shirts. Ik ben al zo'n beetje mijn hele leven op zoek naar t-shirts die lang genoeg zijn, en ook nog een beetje te betalen.
Scapino, Hema en Zeeman is verschrikkelijk. Bristol heeft wel goeie t-shirts, die lang genoeg blijven. Maar ze zijn wel duur!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bristol was niet duur. Tot voor kort waren de shirtjes (helaas maar in 3 kleuren) 2 voor 7 Euro. Toen waren ze opeens 2 voor 10 Euro, en nu zijn ze 7 Euro per stuk. Ik vond dat vreemd, en heb het eens gevraagd hoe dat zat. Volgens de chef van de Bristol stijgen de katoenprijzen zo enorm. Wel vreemd, want in andere winkels zie je die prijsverhogingen niet. Als je witte t-shirts zoekt kun je Wibra ook eens proberen. Kosten 2.95 per stuk, en hebben wat mij betreft een uitstekende lengte. Ook als ze nog krimpen blijven ze lang genoeg.

Andere antwoorden (3)

Optisch bedrog lijkt mij. Een t-shirt krimpt geheel. Dus ook in de breedte. Het lijkt alleen in de lengte te krimpen omdat de mouwen weinig stof hebben om te krimpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook zijn dat jij gewoon groeit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
xD,
toch -
Goedkope kwaliteit !!
Er zijn wel degelijk t-shirts op de markr die idd alleen maar in de lengte krimpen en dus hou je een heeeeeeeel breed maar kort short over,echt een bodybuilder shirt is het dan.
Erg vervelend maar ligt puur aan de kwaliteit.
Terug gaan naarde winkel iig !!