Is het erg als je je haar heel vaak stijlt?

Toegevoegd na 8 minuten:
en hoevaak in de maand kun je het stijlen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
4.8K

Het beste antwoord

Steilen doe je met een steiltang, wat hitte bevat. Teveel hitte is nooit goed voor je haar. Dat kan het uitdrogen en je haar meer pluizig en statisch maken.

Gebruik een serum om je haar te beschermen, maar gebruik daar niet teveel van. In de puntjes is al genoeg, want daar wordt het juist het meeste vet. Ook heb je mousses en ander soort producten tegen hitte. Het hoeft helemaal niet duur te zijn.

Als je een steiltang hebt waarbij je de temperatuur kan instellen, probeer het dan niet op zijn heetst te zetten. Dan kan het íetsje minder kwaad.

Steil gewoon lekker je haar, maar vergeet niet je haar te beschermen. En af en toe een masker of 'extra' verzorging, kan je haar weer 'oppeppen'!

Toegevoegd na 1 minuut:
In de bron kun je er ook wat over lezen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het ik zeker slecht voor je haar, ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je haar wordt daar wel droog van. Ik zou dan wel goede verzorgingsproducten gebruiken, speciaal voor het gebruik van de stijltang.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja het word droog en kan doodgaan het ziet er dan onverzorgd uit en is niet meer mooi je kan wel een beschermend serum gebruiken maar op langere duur werkt dat ook niet meer
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed voor je haar is het natuurlijke niet, maar om nou te zeggen dat het erg is.... Door te grote hitte kan de haarwortel beschadigen waardoor je haar stug en pluizig wordt. Een beschadiging bij de haarwortel tast ook de interne structuur van je haar aan, waardoor je veel sneller gebroken punten (of erger) kunt krijgen. Laat de temperatuur niet hoger worden dan 180°C.
Gebruik geen stijltang als je haar nat is, en borstel het met een borstel van natuurhaar (geen metaal of plastic). Dan kan je de schade beperken.

Toegevoegd na 28 seconden:
natuurlijke = natuurlijk
Amadea
13 jaar geleden
Als je je haar heel vaak stijlt kan het droog en broos worden.
Je kan best een beschermingsprodukt gebruiken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Een goed beschermingsprodukt is Biosilk Silk Therapy.
Je kan het alleen kopen bij kapperszaken of op internet.
Het is wel duur, maar je hebt maar een paar druppeltjes nodig per keer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te veel stylen is natuurlijk nooit goed.

Zelf gebruik ik de styltang (met keramische platen) ook regelmatig, en gebruik ik een serum speciaal voor 't stylen.

En daarnaast mijn haar gewoon goed verzorgen met een masker en de puntjes bij houden etc.

dan hou je je haar goed en wordt 't geen droge bos.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is slecht voor je haar. ik styl me haar al 4 jaar lang omdat ik er niet meer zonder kan ik verlies veel haar je haar gaat droog woorde je krijgt dode punte dus ik raad het aan om het niet te doen