Wie heeft er tips tegen knellende pumps en pumps die uit slippen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
24.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb precies hetzelfde! Mijn tenen worden gecrusht en mijn hiel slipt er steeds uit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lastig he!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook gewoon comfortabele schoenen dragen.

Antwoorden (7)

Bij knellende pumps neme men een maatje groter, bij uitslippende pumps neme men een maatje kleiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar ze doen beide
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pardon? Ze zitten dus te strak en slippen uit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ah, Zoeza heeft ook al oplossingen aangedragen. Succes!
Tegen knellende pumps: 1 nacht vochtige doek inproppen of laten oprekken bij de schoenmaker.
Tegen te losse pumps: een gelzooltje in leggen en/of tegen de rand van de binnenkant van de hiel een zooltje kleven, verkrijgbaar in iedere schoenenzaak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank! Ik ga het proberen!
Tegen slippende pumps heb je behalve de reeds genoemde zooltjes ook speciale kussentjes (volgens mij gevuld met siliconen). Je hebt ze voor allerlei plekken in de schoen, voor de hiel en voor bij de teen.

De schoenmaker heeft ze maar bijv een zaak als Piet Kerkhof heeft ook een hele collectie staan

Knellende pumps blijft vaak lastig, tenzij ze "professioneel" opgerekt kunnen worden maar dat is alleen zinvol voor dure schoenen want het kost wel wat

Als het schuren/knellen is helpt een reepje silk tape (let op alleen SILK) te krijgen bij het Kruidvat, is heel dun en heel glad tape
amigo
13 jaar geleden
Betere schoenen kopen. ;-)
Vermoedelijk heb je een niet-gemiddelde breedtemaat, en dan zijn pumbs (wat in de regel 'standaard' schoenen zijn) altijd OF te strak Of je slipt er uit. Met een voet die breder is dan pakweg F, zul je dan altijd moeten schipperen, en nooit echt lekkere schoenen kunnen kopen.

Stel je hebt voetlengte maat 39 met een brede voet. Een normale maat 39 zal dan vreselijk knellen bij de tenen of op de wreef, terwijl je met sandalen of gympen nergens last van zult hebben. Een maat groter (of twee) passen ze wel lekker aan de voet, maar kom je achter een cetimetertje hiel tekort. Slippen dus. Dat probeer je dan weer op te lossen door wat voorin de neus te proppen, maar echt lekker zitten ze dan ook eigenlijk niet meer. En zo klooi je maar wat aan.

Sommige dure merken verkopen ook wel pumbs in F, G en H-maten, maar dan vaak wat lagere hakken enzo. Minstens zo elegant, en een weldaad voor je voeten, maar je zult wel de portemonnee moeten trekken vrees ik. Je kunt natuurlijk ook doorstrompelen op pumbs tot je probleemvoeten hebt gekregen, maar dat kan ik je persoonlijk niet aanbevelen. (Maar ik was net zo stronteigenwijs dus ik kan er niks over zeggen).

Ik heb het zeker 15, 20 jaar eigenwijs volgehouden voor ik mijn ijdelheid achter me wist te laten en voor de verandering eens goede schoenen ging kopen. Man, wat knapte ik daar van op !! Kan ineens weer kilometers lopen - terwijl ik op die haken toch ook altijd aardig weg kwam.

Toegevoegd na 1 minuut:
(Bij pumbs die feitelijk een maat te groot maar nog altijd niet breed genoeg zijn, krijg je inderdaad het eigenaardig fenomeen dat ze zowel knellen als uitslippen. Dan weet je in elk geval 100 % zeker dat je niet-passende schoenen hebt. )

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh, en laat binnenkort bij een goede schoenenzaak een keer je voeten opmeten ; zowel lengte- als breedtemaat. Dat zou nog wel eens een (niet per definitie aangename) verrassing kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zijn eigenlijk twee verschillende klachten die je hebt. Het knellen van de pumps komt door de smalle voorvoet, leg de onderkant van de pump maar eens tegen de onderkant van je voet en je begrijpt meteen dat je schoen aan de voorkant te smal is. Oplossing, oprekken, maar dat helpt meestal niet voldoende of schoenen kopen die niet smal toelopen maar ja, ik weet het, dat vind je niet mooi natuurlijk ;-) Optie 3 is dan toch maar pijn lijden... (?)
Het slippen van de schoen heeft niets met een te grote schoen te maken maar een te bréde schoen bij je énkel. Wanneer je schoen goed aansluit bij je enkel, dat deel van de schoen heet "slot", dan slip je nooit uit je schoen zelfs al zou je 2 maten te groot dragen.
Dus géén watten voorin: je snapt nu wel dat dat alleen je voet maar zal indrukken en verder niet helpt.
Oplossing:
Wél stukjes siliconen of inlegzooltjes verknippen.
En dan stukjes aan de beide enkelzijden van de hiel in de schoen plakken om de schoen daar smaller te maken.
Dus niet aan de achterkant van je hiel.
Als ik je schoenen met een jurk vergelijk dat zit de bovenkant veel te strak en de rok veeel te wijd.
Je schoenen passen dus gewoon niet bij je voetvorm.

Maar ja, ik heb dit ook allemaal doorstaan ;-)
Ik kon heel goed op naaldhakken lopen maar toen ik Voetverzorgster werd begon ik op mijn werk gezonde schoenen te dragen, en nu wil ik niet meer anders ;-))

En ja.. pumps: ze staan mooi, zonder meer.
Voortaan even beter op de pasvorm letten.
Als je ze past moeten ze gelijk lekker zitten, je moet je voeten als ondersteund voelen.
Als de verkoopster zegt: -ze moeten nog even ingelopen worden- zegt ze eigenlijk: -ze passen je niet maar volgens mij vind je ze zo mooi dat ik je wel zover krijg dat je ze tóch koopt.-
Dus kan je er ook voor kiezen mooie pumps te kopen die wél lekker zitten, die zijn er echt, en je weet nu waar je op letten kan.
Dus voor de volgende keer alvast:
succes met nieuwe schoenen kopen!
13 jaar geleden
Te strakke pumps kan je inlopen met sokken. Pumps die te groot zijn? Probeer dan de speciale zooltjes voor pumps.

Bekijk onze gallery voor leuke pumps.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitrekken door middel van ijs. Zie deze video

http://www.youtube.com/watch?v=qf5mJ7aR2t8