Nivea Deodorant

Twee spuitbussen Nivea deodorant Silver Protect. Spuitbussen identiek: zelfde verpakking, zelfde inhoud (150 ml). zelfde ingredientenlijst. Op de ene bus: 24H op de andere 48H, de "frisheidstijd" zeg maar. Hoe kan die tijd verdubbelen zonder dat er iets aan de ingredienten verandert?

Toegevoegd na 14 minuten:
De ingredientenlijst is identiek, de hoeveelheden van de respectievelijke ingredienten worden niet genoemd.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
100 procent !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De onderlinge hoeveelheden staan niet aangegeven, alleen de ingredienten zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er hoeft maar een klein beetje meer aluin in te zitten om langer droog te kunnen houden. Precieze recepten zetten ze natuurlijk nooit op die bussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor hetzelfde geld is het alleen om meer omzet te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Samuel: dat had ik al in mijn oorspronkelijke vraag verwerkt, maar dat mocht niet van de mods, dus mijn vraag maar wat "producentvriendelijker"gesteld :-)

Antwoorden (5)

ze kunnen natuurlijk wel de verhouding van de ingredienten veranderen.. dus meer antitranspirant zeg maar..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dezelfde ingrediënten, maar misschien niet van alle ingrediënten evenveel in elke bus? Die bus van 48 uur heeft misschien wat meer "frisheid" dan die andere bus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De tijd zelf kan niet verdubbelen, het is immers hetzelfde product. Maar de claim over het product kan wel veranderen. Wellicht heeft de producent het product opnieuw onderzocht en ondervonden dat de werkzaamheid naar beneden toe bijgesteld moest worden of juist naar boven toe bijgesteld moest worden. Het is waarschijnlijk dat de ene bus ouder is dan de andere in ieder geval.
Het kan ook nog zijn dat er geen wijzigingen zijn in het product én geen nieuw onderzoek is uitgevoerd maar simpelweg een nieuwe claim is neergelegd die de ander overtroefd, dit zou dan vanwege de marketing van het product zijn. Producenten mogen, tot op heden, vaak allerlei claims maken over hun producten zonder dat daar daadwerkelijke grond voor is. Denk maar aan al die anti-rimpelcrèmes waarvoor geen wetenschappelijke bewijzen zijn. Het is dus, helaas, niet zo dat de gegeven claim ergens op moet slaan.
Persoonlijk vind ik een claim over een deodorant voor 48 uur best onsmakelijk, eens per 24 uur wassen lijkt me een stuk frisser.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja goed antwoord, vooral wat je zegt over die claims. Er wordt ook te pas en te onpas geroepen: "dermatologisch getest", terwijl dat een loze nietszeggende kreet is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plusje!
Verse transpiratie ruikt niet ,het zijn de bacteriën ,in het zweet die ruiken .een droog (dry)probeert de uitscheiding te ei vloeden met Astrigerende (samentrekkende stoffen aluin en dergelijke werkt gelukkig niet echt lang max zo 4uur andere deo'sstoppen Enigzins de BAC groei ook zo max6uur en een goed koop parfum die de geur maskeert dus er is veel marketing geklets ,wat werkt is na douchen koud water na spoelen (samentrekkend) en deo gebruiken ,daarna evt nog 1xbij spuiten maar eigelijk werkt dat niet echt ,
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kan maar 1 reden verzinnen en dat is dat of beide claims, of 1 van de claims, BS is.

Leuke om voor te leggen aan de crew van Keuringsdienst van Waren?