ik heb donkerbruin haar en wil mijn haar een tintje lichter maken, beetje donkerblond eigenlijk.

kan ik dat zelf doen? en welke kleur moet ik dan kopen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
21K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bij mij niks gelukt, geen shampo, geen blonde haarkleuring 2x gedaan, geen zeewater en geen gloorwater, misschien waterstofperoxide maar weet nog niet hoe veel procent, ben al 6 weken bezig, ramp

Antwoorden (5)

Met de haarverfspullen die je bij de drogist kunt kopen
kun je je haren een tot twee tinten lichter maken.

Welke kleur je moet kopen kun je het beste in de winkel uitzoeken.
Daar hebben ze kleurstaaltjes.
Die vergelijk je met je eigen haren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja kan geen kleur haarverf kopen omdat je haar alleen lichter kan maken door het te bleken en de kleur van je haar gedeeltelijk te onttrekken.

de kleur op de pakjes komen bijna nooit overeen met hoe het zal uitpakken in werkelijkheid.
ten eerste omdat een plaatje dit niet goed aan kan geven, en ten tweede omdat het resultaat afhankelijk van de structuur van je haar, de conditie van je haar en de inwerktijd.

bovendien zal je uitgroei krijgen en dit niet goed zelf bij kunnen werken. de kapper lijkt mij een goed alternatief.

wil je het toch zelf doen kan je highlights aanbrengen (blonde plukjes) de uitgroei valt dan een stuk minder op, valt de kleur iets anders uit is het niet zo'n ramp en het ziet er even zonnig en zomers uit!

succes met je nieuwe look !!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik doe dit anders al meer dan 40 jaar: mijn haar een of twee tinten lichter kleuren met verf of spoelingen van de drogist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door een spoeling of verf kan de lichtval anders zijn (glans) zodat het lichter lijkt.
Ik ben zelf kapster. Je kan het zelf doen maar ik zou je toch adviseren om zeker de eerste keer het door de kapper te laten doen. Het resultaat hangt toch af van je eigen kleur, structuur en conditie van je haar. Vraag de kapper dan gerust welke kleur hij gebruikt. Bij sommige kapperszaken verkopen ze ook verfpakketjes voor thuis. Je kan het ook altijd aan een thuiskapper vragen, deze zijn vaak goedkoper maar hebben er wel verstand van. Laat je in ieder geval goed adviseren! Om je haar lichter te maken moet je ontkleuren en voordat je het weet zit je met oranje haar omdat de roodtinten in je haar het lastigste zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar de kapper!!! Om problemen te voorkomen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je haar verven wordt nu veel makelijker koop gewoon een mousse smeer dat er op w8 paar minutjes tata je haar is geverfd als je haar egt heel donker is dan kun je gewoon blond nemen dan worden de kleuren gemaakt en lijkt het donkerblond of ga naar de kapper