Kun je henna voor je haar ook gebruiken om je handen of voeten te versieren?(arabische bruiloft traditie)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Mode
3.4K

Het beste antwoord

Er bestaan verschillende soorten henna. De rode variant is de traditionele henna. Er bestaat ook zwarte henna die eigenlijk bedoeld is om haren te verven.

Let dus ook goed op welke henna je koopt en let ook op als je een henna tatoeage laat aanbrengen. Voor henna-versieringen op handen en voeten wordt poeder gebruikt. Het is niet hetzelfde als haar henna, informeer dus goed bij aankoop.

Zie ook mijn antwoord op een eerdere soortgelijke vraag: http://www.goeievraag.nl/vraag/winkel-versieringshenna-kopen.15684
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Nee, er schijnen stoffen in te zitten die de huid kunnen verbranden als het erop zit.... Ook kun je hiervan heftige allergische reacties krijgen....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zitten chemicaliën in henna, de stof PPD. Veel mensen kunnen niet tegen die stof en dan kan er een soort brandwond ontstaan. Er zijn wel wat tips en trucs die je kunt hanteren om een zo mooi- en goed mogelijk resultaat te krijgen. Kijk desnoods op internet voordat je begint!
In Egypte gebruiken ze vaak henna voor tijdelijke tatouages. Blijven ca. 10 dagen zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als die henna speciaal voor de haren bedoelt is kun je het beter niet op je handen doen,want dan zitten er waarschijnlijk meerder stoffen in verwerkt.