Waarom krijg je bij sommige douches ineens heel erg jeuk aan je armen?

Bij sommige douches, en dan met name openbare(sportschool), kun je ineens jeuk op je armen krijgen van water. Hoe kan dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode

Antwoorden (3)

Omdat bij instellingen de waterdruk veel hoger is dan bij je thuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bekend is dat een droge huid jeuk veroorzaakt. Blootstelling van de huid aan water droogt de huid uit! Het water verdampt waarbij het lichaamsvet op de huid wordt meegenomen. Het is dan ook zaak om direct na het douchen de huid te verzorgen. Een gevoelige huid verdraagt geen zeep (irritatie parfum en conserveringsmiddelen) en moet dus worden verzorgd met neutrale zalven/ lotions.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt niet aan het water zelf maar aan de temperatuur ervan en/of de gebruikte douchegel. Daar kan je huid erg droog van worden wat jeuk veroorzaakt. Meer dan tweemaal per week douchen is meestal nergens voor nodig en je kunt een pH-neutrale waslotion gebruiken, die zelfs bij de Aldi kunt kopen. Gewoon een beetje overgieten in een klein flesje voor gebruik elders dan thuis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik douchte me 'slechts' eenmaal daags en kreeg al ongelofelijk op mijn lazer van de dermatoloog... Tweemaal per week vond ze meer dan zat. Daar hou ik me sindsdien ook maar aan en inderdaad, mijn huid is een stuk rustiger en je gaat er echt niet van stinken.