Wat helpt echt tegen puistjes?

Ik ben in de puberteit en begin nu veel puistjes op mn gezicht te krijgen.
Is er iets als; zalf ofzo wat echt goed werkt?
Ik heb nu Clearasil maar weet niet of dat echt werkt.

Iemand goede suggesties?

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kunt beter naar een huisarts gaan misschien dat die je kan door verwijzen naar een dermatoloog. Of die kan je zalfjes voorschrijven. Bijvoorbeeld differin gel Als je een meisje bent is de pil ook een optie. Clearasil is te agressief voor je huid, droogt het uit waardoor je meer talk gaan aanmaken. Toegevoegd na 6 minuten: talk is talg

Bij mij heeft uitgebreid sporten goed geholpen. 3 keer per week jezelf een uur goed in het zweet werken en na het douchen met een ruwe handdoek afdrogen houdt je porien schoon.

Ik heb een enorme hekel aan puistjes Zelf doe ik er heel voor, * Minstens een flesje water per dag drinken * Niet te veel haar op je gezicht zoals pony * 2x in de week met clearasil * 2x een masker in de maand * en in de avond je gezicht goed wassen ik hoop dat je er wat aan hebt

de enige toevoeging die ik nog kan geven is niet te veel chocola enzo, krijg je puistjes van.

Ik doe er 2x per met een wattenstaafje 70% alcohol op. Na een paar weken werkt dat echt, omdat het de puistjes ontsmet.

Gewoon voor het slapen tandpasta erop doen dan droogt die uit en kun je hem zo in de ochtend uitknijpen werkt!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100