ik krijg mijn lenzen niet meer uit. hebben jullie verschillende methodes?

Ik heb ze vandaag voor de eerste keer in

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
16.9K
Amadea
13 jaar geleden
Heb je zachte of harde lenzen? Die worden op heel verschillende manieren in en uit gehaald!

Antwoorden (6)

Ik trek de huid onder mijn ogen altijd een beetje naar beneden met mijn middelvinger en met mijn wijsvinger wrijf ik de lens dan naar beneden. Vervolgens pak ik met mijn andere hand (duim en wijsvinger) mijn lens eruit. Ik hoop dat je het snapt want het is moeilijk uit te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toen ik ze voor de eerste keer had, had ik er ook moeite mee.
Gewoon oefenen.. Zo doe ik het:

Ik kijk recht in de spiegel en breng mijn duim en wijsvinger om de iris, zet dan kracht en ga naar de binnenkant van je oog. (richting de pupil) Ik kan me voorstellen dat je het eng vind om te drukken. Maar het valt hartstikke mee, het doet geen pijn en je hebt hem er zo uit. Na een tijdje gaat het stukken beter en kun je het zonder in de spiegel te kijken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb harde lenzen. Ik trek mijn oog altijd in zeg maar chineesje(dus de buitenkant nog verder naar buiten) en knipeer dan een keer. Dan valt mijn lens er zo uit. Ook heb ik er een zuignapje bij gekregen voor als het niet mocht lukken, die zet ik dan op mijn lens en haal hem er zo uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
werkt dit ook bij zachte lenzen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zuignapjes werken zeker NIET bij zachte lenzen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de vraag staat niet of het om harde of zachte lenzen gaat. Daarom heb ik ook vermeld dat ik harde heb.
Nu ik door je reactie op het vorige antwoord weet dat je zachte lenzen hebt, is het misschien nuttig om te vertellen hoe ik de mijne eruit haal. Eérst je handen wassen! En doe het op een plek waar je een effen lichte ondergrond hebt - bijvoorbeeld boven een witte handdoek.
Ik ben linkshandig. Daardoor kan ik de linkerlens heel makkelijk van het oog pakken door duim en wijsvinger links en rechts van de lens net voor het oog te houden en dan ze heel zachtjes iets naar binnen te duwen. Dan glipt ie er zo af. De rechterlens gaat anders, want voor mijn linkerhand zit de neus in de weg en mijn rechterhand is niet zo handig. Met de rechter wijs- en middelvinger hou ik de bovenrand van het oog met de wimpers naar boven tegen, met de wijs- en de middelvinger van de linkerhand duw ik de onderrand van het oog met de wimpers naar beneden. En dan breng ik met een lichte druk beide vingerstellen wat dichter naar elkaar toe. Dan plopt de lens zo van het oog af.
Hopelijk helpt één van deze, of beide methodes, jou ook om de lenzen uit te krijgen. Heb je van het vele proberen inmiddels droge ogen gekregen, druppel dan eerst wat lensvloeistof in je ooghoeken en knipper flink. Want met droge ogen is het echt heel lastig. Veel succes!
Amadea
13 jaar geleden
Ik heb er een speciaal zuignapje voor gekocht. Af en toe ging het bij mij ook heel moeilijk. Heb ze 40 jaar gedragen en zet nu s morgens lekker makkelijk mijn bril op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De vraagsteller heeft zachte lenzen en dan werken de zuignapjes niet.-)
Houd met je duim en middelvinger de oogleden uit elkaar. Kijk nu scheel en leg je wijsvinger midden op je lens. Schuif nu de lens naar je buitenste hoek en pak hem daarna met je andere hand met de wijs en duim op. Easy.