het doodt de schimmels die roos veroorzaken, en haalt t overtollige vet weg..
lees meer op de volgende link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Antiroos shampoo bevat een stof zoals zinkpyrithion of pirocton-olamine. Roos ontstaat namelijk doordat de huidcellen sneller aangemaakt worden en je dus een overmaat aan dode huidcellen hebt, dit zijn de witte schilfertjes. Zinkpyrithion remt de versnelde aanmaak van huidcellen en vermindert bovendien de hoeveelheid bacteriën en huidschimmels. Het middel is alleen geschikt voor mensen vanaf 2 jaar.

Voor mensen met een mildere vorm van hoofdroos is een shampoo met pirocton-olamine meer geschikt. Deze is namelijk milder, maar werkt toch goed. Het doodt micro-organismen, lost de gevormde roos op en vermindert celdeling van de hoofdhuid.