Hoe kan ik dit het beste dragen? (zie uitbreiding)

Ik heb allerlei feestjurkjes in de kast hangen, meeste in de stijl van een Little Black Dress. Ik zou die zo graag eens wat vaker aan willen doen, bijvoorbeeld naar het werk.
Waar kan ik dit kledingstuk het beste mee combineren, zodat het iets geschikter voor het werk is?
Wat ik in de kast heb hangen is voornamelijk zonder mouwen, lengte net boven de knie (zie ook afbeelding).

Toegevoegd na 51 seconden:
Het is een kantoorbaan, er zijn verder geen kleding voorschriften. Ik kan ook eventueel iets met hakken dragen.

Picture for question
Kimath
13 jaar geleden
in: Mode
2.2K

Het beste antwoord

Lengte net boven de knie is prima voor een kantoorbaan, dus je hoeft alleen iets te doen met de blote armen en schouders. Dus: simpelweg een vestje eroverheen. Hou het eenvoudig, een te glamorous vestje maakt je jurkje juist mee evening wear. Denk bijvoorbeeld aan een simpele bolero zoals op de afbeelding hieronder.

Wat ook nog heel goed kan bij een strapless jurkje: een keurig wit bloesje eronder en een kort jasje eroverheen.

Let tot slot op je decolleté: is dat een beetje diep voor kantoor, draag dan een iets hoger topje onder je jurkje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
decolleté is inderdaad een hele goede tip, de meeste van mijn collega's zijn mannen :P

Andere antwoorden (7)

Je kan je Little Black Dress afmaken met accessories. En wat je ook zei met hakken, wel misschien met panty. En een leuke jasje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk shirt eronder, colbertje of bolero erover, bijpassende pullie erover, mooi gedrappeerde sjaal, vastgestoken met leuke broche/speld, anders blijf je schikken en frummelen omdat hij verschuift.

Toegevoegd na 21 minuten:
http://www.ladress.com/en/looks/178

kijk hier eens.
amc
13 jaar geleden
Gewoon een leuke bollero de over heen en een kettingtje om doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt het aanvullen met leuke sjaal, die je op je schouders laat vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk zijn coctailjurken - want dat zijn het - niet echt geschikt voor overdag ; je bent al heel snel overdressed.
Als je een dergelijke jurk naar je werk wilt dragen, zorg dan voor goede kousen en een vestje of jasje er overheen, en eventueel een sjaaltje. En als de stof te overdreven glimmend of glitterig is, kun je er eigenlijk niet mee wegkomen.

Dus de mouwen die je niet hebt los kopen is de oplossing ; leuke jasjes zonder sluiting (of juist met, chanel-achtige jasjes), bolerootjes en vestjes. Daar kom je een heel eind mee.

Toegevoegd na 1 minuut:
Onder een diep decollete kun je een topje dragen, en zorg dat je hakken niet te hoog en te puntig zijn. Wees er vooral heel alert op dat het niet te ordinair wordt ; wat geweldig staat 's avonds als je uitgaat, kan vreselijk zijn op kantoor (en vice versa trouwens).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een sjieke ¾- jurk + ¾ mouw in petrolkleur (zwart kan)in combinatie met zilveren armband en eventueel ketting staat jou het beste. Als je teveel van jouw decolleté op het werk laat zien, verliest je de mystiek. De kracht zit 'm in de eenvoud. Op de feestjes van de zaak mag je niet ontbreken met jouw feestjurkjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals al eerder gemeld het soort kleding die op de foto staat is absoluut niet geschikt om naar kantoor te dragen. Zelfs niet met een vestje of jasje erover.