Veranderen rode high lights in je haar van kleur na een tijdje?

Ik denk er over na om een plukje rood te verven, maar ik heb van sommigen gehoord dat zoals bij blauwe haarverf je haar op den duur verandert in een vies blond kleurtje.
Zelf heb ik donkerbruin haar.

Dus verandert rood van kleur na een tijdje?
Welk merk verkleurt niet en waar is de verf te koop?

Ervaringen zijn welkom!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Mode
1.1K

Antwoorden (6)

Alle verf vervaagt op den duur. Rood wordt steeds lichter en uiteindelijk een beetje oranje/blond.

Dat komt omdat je donker haar hebt. Deze moet dus eerst ontkleurd worden voordat het geverfd kan worden. Ontkleuren van donker haar kan maar een paar tinten en dan wordt het oranje/blond.

Denk dus goed na hoe en wat je wilt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn advies is, ga daarvoor naar de kapper. Je ziet echt het verschil met rood, door eigen handen of kapper rood. Het is misschien wel goedkoper om het zelf te doen, maar goedkoop is duurkoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het beste kun je de kapper het laten doen en om advies vragen, ik denk dat bij blond haar je het beter ziet als de kleur verandert, en bij bruin haar veel minder, maar je kunt het beste naar een goede kapper gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt ook bij de kapper plukjes nephaar in je eigen haar laten zetten. Alle kleuren zijn dan mogelijk, plukje blijft een aantal weken zitten, heb zelf een tijd met een paar paarse plukjes gelopen en het bleef prima zitten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn probleem is dat na een maand mijn haar al weer centimeters gegroeid is. Maar ik denk er ook over na op zelf plukjes te gaan kopen. Zou wel erg handig zijn.
Jaren geleden heb ik ook plukjes rood laten verven, maar de kleur was er zó snel uit. Was echt een teleurstelling. Zonde van mijn geld ook, want ik was bij een dure kapper geweest.
Ik heb toen mijn haar zelf geverfd met Schwarzkopf LIVE Color XXL, een felrode variant. Die verf pakte heel goed op die ontkleurde plukjes en de rest van mijn haar had een rode gloed.
Ik vond het destijds wel een goede oplossing van mezelf. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als het je natuur haar is en er geen resten van verf meer inzitten kan je je haar rood verven en als het geverfd is zou je het eerst moeten oplichten dus met blondeer en daar een spoeling overheen doen maar ik raad je aan om dat niet zelf te doen rood is een kleur die snel vervaagd en hoe de kleur word hangt er vanaf wat voor kleur het is het kan koper worden of blond hangt er helemaal vanaf en zou je eventueel mooi kunnen houden met een rood shampoo waar kleurdeeltjes in zitten zodat het minder snel vervaagt maar vervagen doet het altijd en ik zou voor een professionele verf gaan die je kan kopen in kapsalons of bij de kappersgroothandel hoop dat het genoeg informatie voor je is

heel veel succes