Wanneer gebruik je deze formule?

Mijn toenmalige docent heeft een keer de Mickey Mouse formule behandeld. Dat heeft te maken met kansrekenen en wordt zo genoemd vanwege de vorm:
()·()
_____
()
Het heeft met permutaties te maken ook maar wat mij niet duidelijk is geworden, is wanneer je deze formule toepast.
Dus in welke gevallen gebruik je deze methode?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wiskunde
1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onvoldoende informatie. Kan vanalles zijn.

Het beste antwoord

Ik denk dat je de hypergeometrische verdeling bedoeld.

Kijk bij de bron voor een uitgebreide uitleg.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
correct antwoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt het is me al wat duidelijker geworden.

Andere antwoorden (1)

To be very obvious, bij kansberekeningen waarbij je de totale hoeveelheid aan kansen hebt en de gewenste hoeveelheid. Ofwel: Er zijn 16 kaartjes, elk in 4 groepen uit elke groep trek je 1 kaartje. Dus je trekt totaal 4 kaartjes. 4 is je gewenste hoeveelheid, die deel je door de totale aantal. 4/16

Verder weet ik het ook niet, mijn Wiskunde A is niet goed. Hopelijk heb je er toch wat aan!