Hoe bereken je de zijde van een kubus als alleen de massa gegeven is?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Wiskunde
1.5K

Het beste antwoord

Niet.

Je hebt op z'n minst de soortelijke massa nodig van het materiaal waaruit de kubus bestaat. Bijvoorbeeld: als je alleen weet dat de massa 1 kg is, kun je de zijde niet berekenen. De zijde van een kubus van lood van 1 kg is namelijk vrij klein, terwijl de zijde van een kubus berkenhout van 1 kg al een stuk groter is.
Ook moet gegeven zijn dat de kubus homogeen is.

Voorbeeld: een kubus van massief, homogeen lood heeft een veel kleinere zijde dan een holle kubus dus alleen uit zes uiterst dunne loodplaatjes bestaat.
Toegevoegd op 15 december 2021 12:34: tekst
Cryofiel
2 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
bedankt! een vriendin van me kreeg deze vraag op haar examen en dacht dat het aan haar lag, blijkbaar is het de leerkracht die iets fout heeft gedaan.
SimonV
2 jaar geleden
+ We hebben je gemist!