Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe groot is de kans dat je twee van de vier antwoorden goed kiest?

Als je zoals bij het tv-spel 50/50 in de finale een vraag krijgt waarbij je 2 antwoorden goed moet kiezen uit een optie van 4....wat is dan het percentage kans dat je goed kiest? Hierbij gok je elk antwoord.

3 jaar geleden
in: Wiskunde
16.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

BIj het eerste antwoord heb je een 50% (0.5) kans dat je het goed raadt. We gaan er van uit dat je deze goed hebt.
Daarna moet je nog een tweede antwoord goed raden. Er is er nog maar 1 vanuit 3 mogelijke antwoorden. Dat is 33% (0.333) kans.
De kans dat je beide antwoorden goed hebt, puur op gokken, is dat 0.5 x 0.333 = 0.167 = 16.7% kans dat je het goed gokt.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Castle
3 jaar geleden
Mijn vrouwtje zei dat het nog 50% was. Ik had een kansenboom gemaakt en kwam uit op 12 mogelijke uitkomsten. 2 antwoorden/ 12 uitkomsten x 100% = 16,7%. Aangezien ik geen rekenwonder ben wilde ik dit zeker weten. Uw berekening is veel malen makkelijk dan de mijne. Dank hiervoor.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding