Hoeveel is biljoen?

In amerika is een biljoen gelijk aan ons miljard. Hoeveel is een biljoen dan in het nederlands?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Wiskunde
52.6K

Het beste antwoord

Duizend miljoen is een miljard.
Duizend miljard is een biljoen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een biljoen is tien tot de 12e macht, dus 1.000.000.000.000. Het is een miljoen tot de tweede macht, hetgeen de naam met het voorvoegsel bi- verklaart.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In Nederland inderdaad een miljoen miljoen, zoals eerdere antwoordgevers al hebben gesteld.

In wetenschappelijke teksten zul je vanwege dit soort verwarringen bijna altijd de zgn. wetenschappelijke notatie aantreffen.

in plaats van 314 staat er dan 3.14 x 10^2. Een miljard is dan 1 x 10^12. Een extra voordeel is dat dan achter de komma alleen de zinvolle cijfers hoeven te staan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In Nederland 1 000 000 000 000
In Amerika meestal 1 000 000 000
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een 1 met twaalf nullen.
als je dat bij elkaar heb gespaard. hoef je je leven lang niet meer te werken.