Hoeveel tijd kost het om van een groot priemgetal te berekenen of het een priemgetal is?

met een moderne consumenten computer.

hier staat een linkje met onderin een tabel met de grootst bekende priemgetallen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mersennepriemgetal

ik wil het graag van de speciale methode voor mersennepriemgetallen weten en ook van een methode waarmee je het van elk willekeurig getal kunt testen.

het gaat hier dus om het testen van een enkel getal.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wiskunde
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha die vent die op No. 1 staat is niet goed bij z'n hoofd
242 643 801-1 (met 12 837 064 cijfers)

Het beste antwoord

Geeft dit je een antwoord? (29 dagen op een core2)

On April 12th, the 47th known Mersenne prime, 242,643,801-1, a 12,837,064 digit number was found by Odd Magnar Strindmo from Melhus, Norway! This prime is the second largest known prime number, a "mere" 141,125 digits smaller than the Mersenne prime found last August.

Odd is an IT professional whose computers have been working with GIMPS since 1996 testing over 1400 candidates. This calculation took 29 days on a 3.0 GHz Intel Core2 processor.