Hoe reken ik een vierkante meter om naar strekkende meter?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Wiskunde
115.8K
ronron1212
9 jaar geleden
een vierkante meter is nooit een strekkende meter. Dus op welke manier bedoel je dit?

Antwoorden (1)

Een strekkende meter is een lengte van 1 meter, ongeacht de breedte. O.a. vloerbedekking wordt meestal verkocht per strekkende meter. Als de rol dan bijvoorbeeld 4 meter breed is, koopt u voor 10 m1 (10 strekkende meter) 4 x 10 = 40 m2 vloerbedekking (vierkante meter). Ook buizen, enz. gaan per strekkende meter.

Je kan dus niet omrekenen van vierkante meter naar strekkende meter als je de lengte niet weet. Weet je de lengte wel, dan kan je het wel omrekenen, namelijk, 1 meter lengte= 1 strekkende meter. Dus als je een tapijt hebt van 5 bij 2 meter(10 m2) is dat 5 strekkende meter tapijt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Duidelijk !
+!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
:)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
tenzij de rol vijf meter breed is dan is het twee strekkende meter tapijt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, de breedte is altijd het kortste stuk
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Nee, de breedte is altijd de breedte van de rol.
Het aantal meters wat je van de rol afwikkelt dát zijn de strekkende meters.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
''De breedte is een van de afmetingen van een (meerdimensionaal) object. Van een min of meer rechthoekig tweedimensionaal object wordt de kleinste van de twee afmetingen de breedte genoemd. Van een driedimensionaal object wordt de kleinste afmeting in het horizontale vlak de breedte genoemd.'' Aldus wikipedia