waarom wiskunde?

Ik heb mensen vaak horen zeggen dat wiskunde een van de belangrijkste vakken is en je het bijna altijd nodig hebt. Ik vraag me dus echt af waarom!!

Weet jij het antwoord?

/2500

Wiskunde is absoluut niet iets wat je bijna altijd nodig hebt. Ik heb dyscalculie en kan dus vaak zelfs de simpelste sommetjes niet uitrekenen. Dit brengt mij zo af en toe in lastige situaties, maar ik kan absoluut niet zeggen dat het "onleefbaar" wordt om het dus niet te kunnen. Je hebt het lang niet altijd nodig en er zijn meer dan zat alternatieven. Toegevoegd na 8 minuten: Ik wil daar wel nog aan toevoegen dat dit absoluut geen reden moet zijn om het dan maar niet te leren en te spijbelen van de lessen. Het is absoluut niet leuk om in situaties te komen waarbij je iets uit moet rekenen en compleet voor gek staat dat je het niet kan. Het is echt een heel nuttig iets in het leven. Het vergemakkelijkt veel activiteiten. Het enige dat ik zeggen wil is dat het mógelijk is om zonder te kunnen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100